کد خبر: 618388
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
یک روان‌شناس در خراسان‌شمالی گفت: دوری و دوستی باور غلطی است که در میان خانواده‌های ایرانی جا افتاده است.

یک روان‌شناس در خراسان‌شمالی گفت: دوری و دوستی باور غلطی است که در میان خانواده‌های ایرانی جا افتاده است.

اظهار کرد: صله‌رحم از عواملی است که در پیشگیری از فروپاشی خانواده‌ها موثر است.

وی ادامه داد: دید و بازدید در خانواده‌ها سبب تخلیه‌ی هیجانی افراد، شناخت رفتاری می‌شود و زمینه‌ی مشورت و هم‌فکری را بوجود می‌آورد.

این روانشناس خاطرنشان کرد:هر قدر افراد به لحاظ عاطفی و هیجانی از سوی اطرافیان حمایت شوند مشکلات کمتری در خانواده‌ها پیش می‌آید.

شکاری با انتقاد از این‌که روابط اجتماعی خانواده‌ها بسیار رسمی شده است، افزود: این قبیل روابط خود سبب بروز مشکلات در خانواده‌ها می‌شود.

وی با بیان این‌که نداشتن شناخت نقاط قوت و ضعف خود و پایین بودن آستانه‌ی تحمل از عوامل ترجیح دادن ارتباط کم خانوادگی با اقوام است، ادامه داد: در برطرف کردن مسائل و مشکلات، افراد آستانه‌ی تحمل خود را بالا ببرند، گذشت و بخشش داشته و با راه‌های کنترل خشم آشنا باشند و میزان سطح سازگاری خود را افزایش دهند.

این کارشناس روانشناسی گفت: رعایت اصول همسرگزینی، توجه به مسائل معنوی و دینی، پرهیز از خشونت خانوادگی، کم کردن توقعات و تامین نیازهای جنسی از دیگر عوامل موثر در پیشگیری از طلاق است.

شکاری آگاهی از اهمیت و شرایط ازدواج، ازدواج عاقلانه، حمایت مالی اطرافیان، اشتغال مناسب، ساده زیستی، دخالت نکردن اطرافیان و نپذیرفتن خرافه‌گویی را از دیگر عوامل موثر در پیشگیری از طلاق برشمرد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار