کد خبر: 618379
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
رجبلی با اشاره به ویژگی‎های اینترنت گفت: در حال حاضر تعداد دو میلیارد و 600 میلیون کاربر فضای مجازی در سطح جهان وجود دارد که ایران بعد از چین دومین کشور از لحاظ استفاده نامناسب از فضای مجازی و اینترنت است.

حبیب‎الله رجبلی رئیس پلیس فتای استان گلستان در نخستین کارگاه آسیب‎شناسی فضای مجازی ویژه دانش‎آموزان رامیانی اظهار داشت: فضای مجازی فضایی در حقیقت غیرواقعی است که اینترنت هم جزئی از آن محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: امواج رادیویی، ایمیل‎ها و پیامک‎ها جزئی از فضای مجازی هستند و دشمنان راحت‎تر می‎توانند در این فضا جولان دهند.

رئیس پلیس فتای استان گلستان گفت: نظام سلطه به کمک تکنولوژی و فضای مجازی درصدد مبارزه با فرهنگ کشور ما برآمده و هر روز با ارائه قابلیت‎های جدید به رویارویی با ما برآمده است لذا باید با هوشیاری و سرمایه‎گذاری فرهنگی لازم برای استفاده صحیح از این تکنولوژی‎ها گام برداریم.

رجبلی با اشاره به ویژگی‎های اینترنت اذعان داشت: در حال حاضر تعداد دو میلیارد و 600 میلیون کاربر فضای مجازی در سطح جهان وجود دارد که ایران بعد از چین دومین کشور از لحاظ استفاده نامناسب از فضای مجازی و اینترنت است.

وی ادامه داد: در بحث وب‎سایت‎های فعال نیز 65 میلیون وب‎سایت در فضای مجازی وجود دارد و تعداد 255 میلیون وبلاگ در سطح جهان فعال است که این مقدار حجمی برابر با 50 هزار میلیارد کتاب با یک میلیارد دی‎وی‎دی فشرده را اشغال می‎کند.

رئیس پلیس فتای استان گلستان گفت: با توجه به انگیزه‎های مجرمین که اکثرا مالی، ضداخلاقی، سرگرمی و انتقام‎جویی بوده باید با این مقولات به شدت مبارزه کرد تا به عنوان طعمه این افراد و سایت‎ها استفاده نشود.

باید با آموزش‎های لازم بنیان خانواده‎ها را استحکام بخشید

رجبلو با باز شمردن انواع کلاهبرداری‎ها گفت: دشمنان امروزه در شبکه‎های اجتماعی متلاشی شدن و نابودی خانواده‎ها و جامعه ما را هدف قرار داده‎اند لذا باید با آموزش‎های لازم بنیان خانواده‎ها را استحکام بخشید.

وی به جوانان به ویژه دانش‌آموزان توصیه کرد فریب دشمنان، کلاه‌برداران و متجاوزان را در فضای مجازی نخورند و با تکیه به تجربیات خانواده، نصایح‎ آنان و آموزه‎های دینی و اسلامی مانع از کسب تجربیات تلخ و جبران‎ناپذیر شوند.

رئیس پلیس فتای استان گلستان گفت: جوانان با گام برداشتن در راه درست، توکل بر خداوند و هوشیاری، زندگی سالم و پرنشاط را تجربه کنند و جامعه متعالی را بسازند.

قاضی کیفری دادگستری شهرستان رامیان نیز در این همایش با برشمردن مصادیق جرائم رایانه‎ای، گفت: قربانیان جرم در اصل قربانیان جامعه هستند و به این علت است که مسئولان دادگستری و آموزشی به این موضوع حساس هستند.

محمدرضا احمدی اظهار داشت: در جرائم رایانه‎ای، مجرمان از همه جا، چه دور و چه نزدیک، کلاهبرداری و جرمی، سعی دارند ضرر برسانند و با آبروی افراد بازی کرده و زندگی افراد را هدف قرار می‎دهند.

وی تصریح کرد: این مجرمان توجهی به متضرر شدن خانواده‎ها ندارند و از این روست که باید با آسیب‎شناسی فرهنگی در خانواده‎ها و جامعه آگاهی خانواده‎ها را بالا ببریم و با برخوردهای قاطعانه مانع بروز چنین آسیب‎هایی شویم.

قاضی کیفری دادگستری شهرستان رامیان با بیان اینکه نخستین بار چنین ستادی در قوه قضاییه شکل گرفت، اذعان داشت: در سال 1382 قانون تجارت الکترونیک بحث شد و با تصویب این قانون در سال 1388 دادسرای رایانه‎ای شکل گرفت.

احمدی ادامه داد: به دنبال آن و تشکیل پلیس فتا تلاش شد با آموزش‎های لازم به همه اقشار جامعه به خصوص نسل جوان و دانش‎آموزان استحکام جامعه را بیش از پیش فراهم ساخت.

رئیس دادگستری شهرستان رامیان نیز در این همایش با برشمردن وظایف قوه قضائیه و دادگستری در خصوص آسیب‎های اجتماعی در این بخش گفت: پیشگیری بهتر از درمان است و باید با سرمایه‎گذاری در این بخش نتایج بهتری را در سطح جامعه پدید آورد.

کوروش امام‎راد اظهار داشت: با ورود اینترنت به منازل کار برای والدین سخت‎تر شده است چرا که وظیفه اصلی خانواده‎ها در این بخش این است که با نظارت صحیح، آگاهی‎بخشی و صمیمیت در بین خانواده‎ها مواظب فرزندان و خانواده خود باشند.

وی تصریح کرد: باید خانواده‎ها به هشدارها و اطلاع‎رسانی‎ها در زمینه جرائم اینترنتی توجه جدی داشته باشند و بدانند که مجرمان اینترنتی به نیازهای ما آگاه هستند و با این علم وارد میدان می‎شوند.

رئیس دادگستری شهرستان رامیان گفت: باید مراقب خود، خانواده و جامعه خودمان باشیم و با اطلاع‎رسانی مانع متضرر شدن همه شویم.

امام‎راد خاطرنشان کرد: اگر جرمی وقوع یافت در دادسرای مربوطه آن را پیگیری کنیم و با نهراسیدن باعث برخورد قاطع با مجرمان شویم و فضای جولان دادن مجرمان اینترنتی را کور کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که خانواده‎ها در پرتو آگاهی از علم رایانه و فضای مجازی به فرزندان کمک کنند تا از فضای مجرمانه به دور باشند و باعث کاهش جرائم در جامعه شوند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار