کد خبر: 618357
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
لاریجانی:
رییس مجلس شورای اسلامی دورنمای مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5 را مثبت ارزیابی کردو گفت: مذاکرات اخیر با غربی ها نکات مثبتی داشته است وفکر می کنم برخی سوء تفاهمات باید رفع شود.

علی لاریجانی صبح چهارشنبه در جمع شماری از دست اندرکاران امور تجاری در پکن گفت: پارلمان ایران از دولت حسن روحانی رییس جمهور ایران حمایت می کند وفعالیت های دیپلماتیک این دولت بسیار گسترده و امیدوار کننده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش های دولت یازدهم بر این است که ایران با مذاکرات سازنده برخی چالش ها را مرتفع کند افزود:مذاکرات اخیر با غربی ها نکات مثبتی داشته است  وفکر می کنم برخی سوء تفاهمات باید رفع شود.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه ای که در مذاکرات هسته ای دارم دورنمای این گفت و گوها را مثبت ارزیابی می کنم واگرچه مساله هسته ای ایران نیاز به این همه ماجراجویی نداشت.

لاریجانی گفت : ایران هرگز به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نیست. اما در یک دوره عده ای در صحنه بین المللی خرابکاری کردند. ولی امروزشرایط عوض شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: آنها از طریق زورگویی نمی توانند ایران را وادار به عقب نشینی کنند و خوشحالیم از اینکه غربی ها به مذاکرات بازگشته اند و ما نیز مذاکرات را دنبال می کنیم.

وی در عین حال به روابط ایران و چین در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: ما به چین به عنوان یک کشور مهم منطقه و جهان نگاه می کنیم و روابط ما با دیگران نباید بر روابط با چین سایه بیندازد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار