کد خبر: 618344
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱
یک متخصص کودکان با بیان اینکه ایجاد صدای زیاد در نزدیک نوزادان، موجب آسیب شنوایی آنان می‌شود گفت: گوش دادن به تلویزیون یا موسیقی با صدای بلند در کنار نوزادان، شنوایی آنان را کاهش می‌دهد.

دکتر اکبر کوشانفر با اشاره به اینکه سر و صدای زیاد در دوران بارداری باعث کاهش برخی هورمون‌های مادر می‌شود گفت: این کاهش هرمونی بر رشد جنین تاثیر گذار است.


وی با اشاره به مطالعات انجام شده گفت: ایجاد صدای زیاد در نزدیک نوزادان، موجب آسیب شنوایی آنان می‌شود، گوش دادن به تلویزیون یا موسیقی با صدای بلند در کنار نوزادان، شنوایی آنان را کاهش می‌دهد.


این متخصص کودکان گفت: گوش نوزاد فقط صداهایی تا شدت 85 دسی‌ بل را تحمل می‌کند و صداهای بیش از این، سلول‌های مویی حساس به صدا را در گوش داخلی نوزاد نابود می کند.


دکتر کوشانفر گفت: آسیبی که بر اثر صدای بلند در گوش نوزاد ایجاد می‌شود در اغلب موارد، برگشت ناپذیر است ولی موجب کاهش شنوایی تا اخر عمر در او می‌شود.


وی یادآور شد: جنین قادر به شنیدن صداها و همچنین پاسخ به آنها می‌باشد. زنان باردار نبایستی 15 تا 60 روز پس از لقاح و بارداری در معرض سروصدا قرارگیرند.


این متخصص کودکان افزود: در این دوران اندام‌های اصلی داخلی و سیستم اعصاب مرکزی جنین در حال شکل گیری هستند. با انقباض عروق مادر، اکسیژن و مواد غذایی کمتری به جنین می‌رسد و احتمال ایجاد آسیب در جنین بیش از هر زمان دیگری است.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار