کد خبر: 618276
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
جمعه در محله نازي‌آباد برگزار مي‌شود
مراسم بزرگداشت خانم خديجه بيات سرمدي، مادر شهيدان منصور، محمود، غلامرضا بيات سرمدي همزمان با چهلمين روز درگذشت ايشان روز جمعه برگزار مي‌شود.
نسيبه زمانيان
مراسم چهلمين روز درگذشت خديجه بيات سرمدي، مادر شهيدان منصور، محمود، غلامرضا بيات سرمدي روز جمعه برگزار مي‌شود.
 
به گزارش "جوان آنلاين" اين مراسم روز جمعه، 10 آبان ماه از ساعت 14 الي 15:30 در مسجد حضرت زينب (س) واقع در نازي‌آباد، خيابان شهيد عراقي برپا مي‌شود.

 
يادآور مي‌شود مادر شهيدان بيات سرمدي پنجم مهرماه دار فاني را وداع گفت و به ديدار فرزندان شهيدش شتافت.

این کلام  معروف و تأمّل برانگیز مادر شهیدان محمود، منصور و غلامرضا بیات سرمدی در مورد شهادت در رسانه‌ها شهرت داشت که می‌گفت: « این حرفم را شاید کمتر کسی درک کرده و باور کند. من احساس می‌کنم همه شهدا در شکم مادرشان مانند یک شهید رشد می‌کنند. به دنیا که می‌آیند، شهید به دنیا می‌آیند. شهید بزرگ می‌شوند. رشد می‌کنند. مظلوم به جبهه می‌روند و مظلوم شهید می‌شوند. محمود می‌گفت کسی که عاقبتش شهادت باشد در چهل روزگی در شکم مادر روی پیشانی‌اش می‌نویسند، شهید!...»

خبر شهادت محمود را خانم حضرت زهرا(س) به مادر شهيد داده بودند. او مي‌گفت: غروب 26بهمن به ما اطلاع دادند که محمود شهید شده، روز 27بهمن هم مراسم خاکسپاری‌اش برگزار شد. لب‌ها و صورت محمود را بوسیدم سرخی لب‌ها وگونه‌ها و لبخند لبانش دیدنی بود. او به آرزویش رسید و این‌گونه از او جدا شدم.
او در خصوص منصور مي‌گفت: سال 1373 پیکر شهدا را فرستادند گفتند پیکر منصور هم هست، اما نبود منصورم نبود. بارها خواب اسارتش را دیدم. بارها برایم از رنج‌ها و شکنجه‌هایشان گفت. حس خوبی نیست، شما وقتی پولی را گم می‌کنید به دنبال آن می‌گردید، وقتی چیز با ارزشی را از دست می‌دهید، پیگیر می‌شوید و تا پیدایش نکنید، آرام نمی‌نشینید. من پسرم را گم کرده‌ام. 29 سال است چشم‌انتظار منصورم. چشم به راهم اما همیشه می‌گویم: «اللهم رضاً برضائک و تسلیماً لأمرک»
مرحومه خديجه بيات سرمدي در خصوص غلامرضا مي‌گفت: او با وجود ترکشی که در پا داشت دوباره به جبهه بازگشت.
 
 در نامه‌ای که برایم فرستاده بود، نوشت: «امشب عملیات داریم؛ عملیات کربلای8، حال واحوال کرده بوده و حلالیت.» می‌دانستم آخرین نامه‌ای است که از او می‌خوانم. او از زیر گلویش تیر خورد و در 23فروردین ماه 1366 به فیض شهادت نائل شد. خبر شهادتش را هم که آوردند به همسایه‌مان گفتند یوسف شهید شده است، همسایه‌مان گفته بود یوسف سوار دوچرخه است وکنار در خانه ایستاده. گفته بود باور کنید یوسف بیات سرمدی شهید شده، غلامرضا با شناسنامه یوسف رفته بود. خبر شهادتش را 26 فروردین آوردند و ما در 28فروردین شهیدمان را به خاک سپردیم. غلامرضا یک بسیجی عاشق بود، تمام وجودش را فدای امام خمینی می‌کرد.

پيام تسليت فرمانده كل سپاه به مناسبت درگذشت مادر شهيدان سرمدي

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با صدور بيانيه اي در گذشت مادر شهيدان محمود، غلامرضا و منصور بيات سرمدي را تسليت گفت.
به گزارش ايرنا، در بيانيه سردار سرلشگر محمد علي جعفري كه در آيين تشييع پيكر حاجيه خانم خديجه بيات سرمدي در مسجد سادات محله جواديه خوانده شد آمده بود: اداي دين و تكليف زينب گونه مادر شهيدان سرمدي فرهنگ عاشورا را در ايران اسلامي زنده كرد.

مادر شهيدان سرمدي افتخار زنان جهان است و پشتيباني از ولايت فقيه، حضور در صحنه هاي انقلاب و پاسداري از آرمان هاي امام راحل و خون هزاران شهيد، جانباز و آزاده، موجب سرافرازي اين بانوي بزرگوار شد.

فرمانده كل سپاه پاسدارن گفت: مادر پاسداران شهيد محمود و غلامرضا و همچنين بسيجي شهيد منصور بيات سرمدي در ايام هفته دفاع مقدس و در هنگام ترويج فرهنگ ايثار و شهادت دعوت حق را لبيك گفت و از اين جهت ضمن عرض تسليت، علو درجات را براي اين بانوي بزرگوار از درگاه احديت درخواست مي كنم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار