کد خبر: 618183
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
جسد «دیوید اسمیث» کارمند سابق شبکه «بی‌بی‌سی» که به سوءاستفاده و تجاوز جنسی به کودکان متهم بود، دیروز در خانه‌اش پیدا شد.
جسد یک کارمند سابق شبکه بی‌بی‌سی که مدتی بود با اتهام سوءاستفاده و تجاوز جنسی به کودکان متهم شده بود، روز دوشنبه در خانه‌اش در «لوئیزهام» پیدا شد.

«دیوید اسمیث» 66 ساله زمانی راننده «جیمی سویل» مجری و ستاره سابق شبکه بی‌بی‌سی بوده است. اسمیث اولین کسی بود که در جریان پرونده بررسی جرایم اخلاقی کارکنان بی‌بی‌سی موسوم به «یوتری» متهم شد. تحقیقات در مورد سورفتار کارکنان بی‌بی‌سی پس از آن آغاز شد که پلیس انگلیس ده‌ها مورد شکایت علیه سویل دریافت کرد.

سویل که در سال 2011 در سن 84 سالگی درگذشت، یکی از مجریان مشهور و پرطرفدار انگلیسی بود که به مدت 20 سال مجری یکی از معروفترین برنامه‌های موسیقی شبکه بی‌بی‌سی بود. بعد از مرگ سویل و انتشار مستندی در مورد تعدادی از قربانیان وی، بیش از 400 مورد شکایت علیه او به پلیس انگلیس ارائه شد.

بعد از افشای اقدامات سویل، پلیس انگلیس پرونده‌ای را در این مورد باز کرد که به مرور نشان داد رفتارهای سوء جنسی موضوعی نسبتا رایج در میان کارکنان شبکه بی‌بی‌سی بوده است.

«دیوید اسمیث» در جریان همین پرونده و در ماه دسامبر بازداشت شد. وی در دو مورد از اتهاماتش تبرئه شده بود، اما اتهامات دیگری در مورد سوءاستفاده جنسی از کودکان علیه وی مطرح بود. اسمیث باید روز دوشنبه در دادگاه حضور پیدا می‌کرد، اما با عدم حضور او برای وی قرار تعقیب صادر شد.

پلیس اسکاتلندیارد در این مورد اعلام کرده است: در ساعت حدود 14:20 دقیقه افسران ما وارد محل شدند و جسد یک مرد را پیدا کردند. پزشک با حضور در صحنه اعلام کرد وی در همان محل جان داده است.

بنا بر این گزارش، هنوز علت مرگ اسمیث مشخص نشده است. قرار است به زودی نتیجه آزمایش در این مورد اعلام شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار