کد خبر: 618150
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
یک دندانپزشک:
یک دندانپزشک معتقد است: اگر دندان‌های نامرتب ارتودنسی نشوند به مرور زمان دچار پوسیدگی خواهند شد.
دکتر داریوش نظری ارتودنسی را علم تصحیح روابط نامناسب فک و دندان و ردیف شدن دندان‌های نامنظم دانست تا فرد بتواند با کیفیت بهتری غذا بخورد، صحبت کند و لبخند بزند.

وی در خصوص دلایلی که باعث می‌شود دندان‌های یک فرد ناهمگون شود و نیاز به ارتودنسی پیدا کند، اظهار داشت: مشکلات حین تولد، مشکلات دوران کودکی، ضربه خوردن به صورت، رشد نکردن برخی از قسمت‌های فک، مکیدن انگشت، قرار دادن اشیاء در دهان، کشیدن نابجای دندان‌های شیری و غیره ممکن است باعث از بین رفتن فضای کافی برای دندان‌های دائمی شود.

به گفته این دندانپزشک، برای اصلاح دندان‌های ناهمگون از دو شیوه ارتودنسی ثابت و متحرک استفاده می‌شود که نوع متحرک برای افراد 9 تا 11 سال و نوع ثابت برای 12 سال به بعد است که البته محدوده سنی کاربرد آن به جنسیت و دختر و پسر بودن فرد نیز بستگی دارد.

نظری با تاکید بر اینکه ارتودنسی دندان محدودیت سنی ندارد، خاطرنشان کرد: البته ارتودنسی در سنین پایین‌تر که هنوز فک‌ها در حال رشد هستند جواب دهی بهتری دارد.

وی یادآور شد: زمان جواب دهی ارتودنسی از 1.5 تا 2.5 سال است و البته بسته به سن فرد و جنسیت ممکن است بیشتر هم طول بکشد.

این دندانپزشک تصریح کرد: چنانچه افرادی که دندان‌های نامتناسب دارند نسبت به ارتودنسی اقدام نکنند اولین مشکلی که برای آنها پیش می‌آید نازیبایی صورت است و پس از آن نیز ممکن است دچار پوسیدگی عمق دندان و تحلیل لثه شوند.

نظری در خصوص درمان دندان‌های نامتناسب با شیوه‌هایی چون دندانپزشکی فوق سریع هم افزود: در این روش با لیزر قسمت‌های اضافه دندان تراشیده و بعد دندان روکش می‌شود که در آینده مشکلات عدیده‌ای را برای فرد ایجاد می کند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار