کد خبر: 618147
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
به علت ناتوانی مالی برای پرداخت قبوض آب و برق
مدیرکل انتقال خون استان تهران با ابراز گلایه از کمبود بودجه سازمان انتقال خون، از تعطیلی برخی پایگاه‌های انتقال خون از جمله پایگاه خیابان ابوذر به علت عدم توان مالی برای پرداخت قبوض آب‌ و برق خبر داد.
دکتر قاسم اسلامی پیرامون آخرین وضعیت پایگاه‌های تعطیل شده سازمان انتقال خون در استان تهران در سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته تعدادی از پایگاه‌های انتقال خون از جمله پایگاه انتقال خون میدان ولیعصر(عج)، پایگاه سعادت‌آباد و پایگاه میدان امام حسین (ع) به علت عملیات عمرانی شهرداری تهران تخریب شد و در همان زمان شهرداری وعده داد با همکاری مناسب، فضاهای جدیدی را برای راه‌اندازی مجدد این پایگاه‌ها برای انتقال خون در نظر بگیرد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: اما متاسفانه این وعده‌ها تاکنون محقق نشده است. این در حالی است که این سه پایگاه 20 درصد از نیاز تهران به خون را برآورده می‌کردند که ناچار شدیم به دنبال تعطیلی آنها، ساعات‌های کاری خود را افزایش داده و تیم‌های سیار بیشتری را مستقر کنیم.

اسلامی با اشاره به مشکلات عدیده مربوط به بودجه در سازمان انتقال خون، گفت: برخی پایگاه‌های ما به علت عدم توانایی مالی برای پرداخت قبوض آب و برق خود تعطیل شده‌اند که پایگاه ابوذر تهران از جمله این پایگاه‌هاست.

وی ادامه داد: پایگاه‌های انتقال خون مراکز خدماتی هستند و درآمدی ندارند و باید با بودجه دولتی اداره شوند. در حال حاضر برای امور جاری انتقال خون تحت فشار هستیم.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار