کد خبر: 617999
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵
وزیر امور خارجه اواخر هفته جاری برای دیدار با مقامات افریقای جنوبی عازم قاره سیاه خواهد شد.
حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سفر وزیر امور خارجه به افریقای جنوبی و ترکیه اشاره کرد و گفت: قرار است وزیر امور خارجه پایان هفته جاری به افریقای جنوبی و سپس به ترکیه سفر کند.
وی با بیان اینکه اولین سفر ظریف در دوره جدید به افریقا، با هدف برگزاری کمیسیون عالی مشترک ایران و افریقای جنوبی است، افزود: وزیر امور خارجه در این سفر گفتگوهایی را در ارتباط با سیاست خارجی و نگاه ایران نسبت به افریقا دنبال می کند.
عبداللهیان با بیان اینکه در این سفر بخش های تجاری و خصوصی در ترکیب هیئت همراه دکتر ظریف هستند، گفت: اقای ظریف دراین سفر با رئیس جمهور افریقای جنوبی دیدار خواهند داشت.
معاون عربی، افریقای وزارت امور خارجه گفت: دکتر ظریف در سفر به ترکیه نیز مباحث منطقه ای از جمله نشست ژنو دو و همکاریهای تهران و آنکارا را برای صلح در منطقه در دستور کار دارد.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور توجهی خاصی به قاره افریقا دارد، گفت: 55 کشور در قاره افریقا وجود دارد و سفر دکتر ظریف به قاره افریقا یک اقدام مبارکی است و شاهد گسترس مناسبات در این قاره مهم جهان خواهیم بود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار