کد خبر: 617830
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
راز مرد جوان که با استفاده از صدای ضبط‌شده یک زن، دست به کلاهبرداری پیامکی از طعمه‌هایش می‌زد، زمانی فاش شد که یکی از پیامک‌های او به‌دست دادستان شهر رسید.

همشهری آنلاین: راز مرد جوان که با استفاده از صدای ضبط‌شده یک زن، دست به کلاهبرداری پیامکی از طعمه‌هایش می‌زد، زمانی فاش شد که یکی از پیامک‌های او به‌دست دادستان شهر رسید.

 متهم که امید نام دارد خودش را یک زن جا می‌زد و پیامکی با این مضمون برای شماره‌های تصادفی می‌فرستاد: «من حاضرم به عقد موقت شما دربیایم. درصورت تمایل عدد 7 را پیامک کنید». او از این طریق طعمه‌هایش را فریب می‌داد و در ادامه از آنها می‌خواست مبلغی برایش کارت به کارت کنند تا تن به این ازدواج موقت بدهد اما به‌محض دریافت پول، گوشی را خاموش می‌کرد و دیگر جواب طعمه‌هایش را نمی‌داد.

متهم زمانی تحت تعقیب پلیس قرار گرفت که یکی از پیامک‌های او به گوشی تلفن همراه قاضی کشیک دادگستری شهرستان آباده ارسال شد. در این پیامک نوشته شده بود: من حاضرم در ازای دریافت 90هزار تومان صیغه شما بشوم و درصورت تمایل عدد7 را پیامک کنید. آن روز گوشی کشیک در اختیار دادستان آباده بود و وی که به ماجرا شک‌کرده بود، دستور تحقیقات درخصوص این پیامک را صادر کرد.

جمالی، دادستان آباده می‌گوید:

با استعلام شماره تلفن، هویت صاحب خطی که پیامک را ارسال کرده بود به نام نسرین به‌دست آمد. از طرفی مشخص شد شماره حسابی که فرستنده پیامک برای پرداخت پول ارسال کرده نیز متعلق به زنی به نام نسرین است. با دستگیری زن جوان مشخص شد که او در ارسال این پیامک‌ها نقشی نداشته است. شناسنامه او مدتی قبل سرقت شده بود و ظاهرا عامل این کلاهبرداری، با این شناسنامه توانسته بود، هم حساب بانکی باز کند و هم سیم‌کارت تلفن همراه بخرد تا بتواند کلاهبرداری‌هایش را عملی کند.

در ادامه تحقیقات رد عامل اصلی این کلاهبرداری در شهرستان اراک به‌دست آمد و او که مرد جوانی بود در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. متهم در جریان بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و در رابطه با کلاهبرداری هایش گفت: حدود 2‌ماه قبل شناسنامه‌ای پیدا کردم و با استفاده از شناسنامه و با تغییر عکس آن، زنی را اجیر کردم تا با این شناسنامه حساب بانکی باز کند. بعد از بازکردن حساب و خرید سیم‌کارت‌های مختلف شروع به ارسال پیامک کردم؛ پیامک‌هایی با وعده ازدواج و عقد موقت.

من برای جلب اعتماد طعمه هایم، از اینترنت صدای مکالمه زن جوانی را ضبط کردم. پس از ارسال پیامک‌ها، زمانی که مالباخته‌ها با شماره تماس می‌گرفتند، صدای آن زن را پخش و سریع تماس را قطع می‌کردم. طعمه‌هایم مطمئن می‌شدند که من یک زن هستم و به درخواست من 50 هزار تومان از مبلغی که گفته بودم را به حسابم کارت به کارت می‌کردند تا دوباره با آنها تماس بگیرم و قرار بگذارم.

 دادستان شهرستان آباده می‌گوید: پس از اعترافات این متهم 30ساله، تلفن همراه او روشن گذاشته شد و در کمال تعجب متوجه شدیم که در مدت 4 ساعت بیش از 800 پیامک به تلفن این فرد فرستاده شد که از واریز پول به‌حساب او یا موافقت گیرندگان پیامک با درخواست وی حکایت داشت.

طبق تحقیقات صورت‌گرفته متهم تا‌کنون فقط در شهرستان آباده 6میلیون تومان کلاهبرداری کرده و این در حالی است که طعمه‌های وی از شهرهای مختلف بوده‌اند اما با توجه به اینکه این افراد می‌ترسند آبرویشان برود و از طرفی مبلغ کلاهبرداری شده از آنها زیاد نیست، تا حالا شکایت نکرده‌اند.

به گفته وی تا‌کنون تعدادی شاکی در این پرونده حاضر به شکایت شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباخته‌ها ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار