کد خبر: 617818
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
در حالیکه دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان تاکنون هیچ مجوز قانونی از وزارت علوم برای فعالیت دریافت نکرده است، یکی از مسئولان آموزشی این دانشگاه خبر از راه اندازی دوره آموزش مجازی می دهد این در حالیست که مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، بر غیرقانونی بودن این دوره تاکید کرد.
در حالیکه دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان تاکنون هیچ مجوز قانونی از وزارت علوم برای فعالیت دریافت نکرده است، یکی از مسئولان آموزشی این دانشگاه خبر از راه اندازی دوره آموزش مجازی می دهد این در حالیست که مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، بر غیرقانونی بودن این دوره تاکید کرد.

 محمود احمدی نژاد به تازگی اقدام به تاسیس پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان کرده که این امر واکنش وزارت علومیها را به علت عدم دریافت مجوز برای راه اندازی این دانشگاه در پی داشت.

در همین باره هاشمی گلپایگانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اینکه اعلام شده وی معاون آموزشی دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان است، گفت: من معاون آموزشی دانشگاه ایرانیان نیستم اما در بخش آموزشی با احمدی نژاد همکاری می کنم.

وی ادامه داد: هر زمان روابط عمومی اعلام کرد، معاون آموزشی هم معرفی خواهد شد.

هاشمی گلپایگانی از پاسخگویی به هر گونه سوال در خصوص دانشگاه ایرانیان خودداری و اعلام کرد که این دانشگاه سخنگو دارد.

وی در عین حال با تایید راه اندازی مرکز آموزش مجازی دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان، اظهار داشت: وقتی دانشگاه مجوز داشته باشد می تواند مراکز آموزشی مختلف را ذیل خود راه اندازی کند.

به گفته هاشمی گلپایگانی هم اکنون زیرساختهای فنی این مرکز در حال تهیه است.

وی درباره تعیین تکلیف مجوز قطعی دانشگاه منتسب به احمدی نژاد، گفت: این مسائل به تدریج در سامانه دانشگاه اعلام خواهد شد.



پاسخهای وزارت علوم

در همین باره، ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه احمدی نژاد تاکنون برای کسب مجوز قطعی دانشگاه ایرانیان هیچ اقدامی انجام نداده است، گفت: برای راه اندازی موسسه غیردولتی لازم است مجوز از دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم دریافت شود. به همین منظور یک سری فرم باید تکمیل و اعضای هیأت موسس در آن درج شود، سپس دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی اسامی هیأت موسس را را برای گزینشهای عمومی ارسال می کند.

وی افزود: پس از دریافت پاسخ گزینش، اسامی این افراد به همراه پرونده دانشگاه برای دفتر گسترش وزارت علوم ارسال می شود و یک جلسه کمیته سه نفره تشکیل می شود که در خصوص راه اندازی این دانشگاه و رشته های مد نظر برای راه اندازی، بررسیهایی صورت می گیرد.

به گفته مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی، ابتدا به تخصص اعضای هیأت موسس توجه می شود، با توجه به تخصصهایی که افراد دارند دوره های آموزشی به آنان اعطا می شود به عنوان مثال موسسه می تواند در زمینه علوم انسانی یا فنی مهندسی فعالیت کند.

این مقام مسئول وزارت علوم درباره دانشگاههای غیردولتی که قرار است در تهران تاسیس شوند، یادآوری کرد: مجوز فعالیت این دانشگاهها توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر می شود اما مراحل ذکر شده باید طی و در صورتجلسه شورای گسترش این مجوز باید درج شود.

حسنی تاکید کرد: بعد از طی این مراحل باید امکانات و تجهیزات لازم برای راه اندازی دانشگاه فراهم شود یا در حین دریافت موافقت اصولی توسط وزارت علوم می توانند مکانی را برای دانشگاه به منظور فعالیت 2 ساله اجاره کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ایرانیان هیچ کدام از این مراحل را تاکنون طی نکرده است، اظهار داشت: تمام افرادی که در این دانشگاه قصد تحصیل دارند باید بدانند موسسات و دانشگاههایی که از دفتر گسترش وزارت علوم مجوز ندارند، غیرقانونی هستند.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی درباره ایجاد دوره آموزش مجازی در دانشگاه ایرانیان، تصریح کرد: به هیچ عنوان، دانشگاه مذکور اجازه برگزاری دوره آموزش مجازی را ندارد و تمام دوره هایی که دانشگاه برگزار می کند باید مجوز از وزارت علوم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر دوره ای که منجر به صدور مدرک تحصیلی می شود باید از دفتر گسترش مجوز داشته باشد.

دانشگاه احمدی نژاد در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود با رأی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز تأسیس دانشگاه جامع بین المللی را دریافت کرد اساسنامه این دانشگاه نیز در همان زمان به امضای وزرای علوم و بهداشت رسید اما اخذ ادامه مجوزها از شورای گسترش آموزش عالی در وزارت علوم و تعیین مکان فیزیکی دانشگاه و سایر اقدامات برای راه اندازی قانونی دوره ها هنوز انجام نشده است ضمن اینکه ابهاماتی نیز در اعضای هیأت موسس آن وجود دارد.

این در حالی است که سایت دانشگاه همزمان با عید سعید غدیر راه اندازی شد و از طریق آن به تازگی اعلام کرده است که اقدام به راه اندازی دوره های مجازی خواهد کرد. ضمن اینکه روز گذشته فراخوان دعوت به همکاری از محققان داخل و خارج را نیز داده بود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار