کد خبر: 617654
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
عضو کمیسیون عمران مجلس، با یادآوری بررسی و تصویب کلیات طرح انتقال پایتخت در کمیسیون متبوعش، گفت: تنها راه کاهش آلودگی هوای تهران انتقال پایتخت سیاسی کشور به مکانی دیگر است.

خبرگزاری خانه ملت: عضو کمیسیون عمران مجلس، با یادآوری بررسی و تصویب کلیات طرح انتقال پایتخت در کمیسیون متبوعش، گفت: تنها راه کاهش آلودگی هوای تهران انتقال پایتخت سیاسی کشور به مکانی دیگر است.

مجید جلیل سر قلعه، با بیان اینکه انتقال پایتخت به جای دیگر از تمرکز بیش از حد جمعیت در یک نقطه جلوگیری می کند، افزود: به همین منظور کمیسیون عمران مجلس موضوع طرح انتقال پایتخت را در دستور کار خود قرار داده است.
 
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کلیات طرح انتقال پایتخت در کمیسیون عمران به تصویب رسیده است، ادامه داد: پس از بررسی های انجام شده با نظر نمایندگان شورای عالی انتقال پایتخت به شورای انتقال پایتخت تغییر نام داد بر این اساس حضور رئیس جمهور در این شورا ضرورتی ندارد.
 
وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که تمامی دستگاه ها و سازمان های مهم در پایتخت کشور یعنی تهران مستقر هستند امیدی به کاهش آلودگی هوا وجود ندارد، تصریح کرد: پس از تصویب نهایی انتقال پایتخت در کمیسیون عمران برای رای گیری نهایی به صحن علنی مجلس ارجاع می شود.

عضو کمیسیون عمران در مجلس نهم، با یادآوری بررسی و تصویب طرح انتقال پایتخت در کمیسیون متبوعش، گفت: تنها راه کاهش آلودگی هوای تهران انتقال پایتخت سیاسی کشور به مکانی دیگر است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور به مکانی دیگر غیر از تهران می تواند بسیاری از مشکلات کشور را کاهش دهد، افزود: ایران نیز باید همچون کشور مالزی با انتقال پایتخت سیاسی خود از تمرکز جمعیت در مرکزیت کشور بکاهد.

وی با تاکید بر اینکه مکان مورد نظر اعضای کمیسیون عمران مجلس برای انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور اطراف ساوه است، تصریح کرد: تا زمانی که تهران به همین منوال روزهای خود را پشت سر بگذارد امیدی به بهبود اوضاع به ویژه شرایط هوا نیست.

نماینده مردم لردگان در مجلس نهم، ادامه داد: با توجه به اوج گرفتن آلودگی هوا در روزهای اخیر ضرورت توجه به انتقال پایتخت بیش از پیش احساس می شود.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به اینکه ایران زلزله خیز بوده و تهران نیز روی کمربند زلزله قرار دارد باید از تمرکز جمعیت در پایتخت کشور کاسته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار