کد خبر: 617314
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۳
مدیر مسئول روزنامه جوان در گفت‌وگو با فارس:
مدیرمسئول روزنامه جوان با تأکید بر ایجاد انطباق مسائل شرعی رسانه با دوران مدرنیسم، گفت: بیشترین تلفات انسانی در جهان بعد از نظامیان متوجه خبرنگاران شده است.


عبدا‌لله گنجی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با بیان اینکه کار خبرنگاری، فعالیتی سخت و دشوار است، اظهار داشت: شاید بتوان گفت که بعد از نظامیان بیشترین تلفات انسانی در جهان مربوط به خبرنگاران می‌شود.

مدیرمسئول روزنامه جوان با بیان اینکه در ایران کار خبرنگاری با دو آسیب همراه است،‌ افزود: مشکلات زیرساختی و عدم وجود ثبات تعریف شده به لحاظ استخدامی و حقوقی در زمره آسیب‌ نخست قرار می‌گیرد و آسیب‌های مربوط به تاثیر مشکلات، معضلات و محدودیت‌های پیش‌رو که تاثیر خود را بر رفتار خبرنگاران می‌گذارند در دسته دوم آسیب‌ها قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: خبرنگاران در مواقعی میان نقد و نفی حاکمیت دچار خلط مبحث می‌شوند به این معنی که نظام قانونی را به جای اینکه نقد کنند، نفی می‌کنند بدون اینکه خودشان متوجه باشند.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه معمولاً از خبرنگاران سوء استفاده صورت می‌گیرد، بیان داشت: غیرت و تعصب ملی برخی مواقع میان حرفه خبرنگاری گم می‌شود که این امر در واقع به نیازمندی خبرنگاران بر می‌گردد.

گنجی آسیب‌های فقهی و شرعی را دیگر آسیب در حوزه خبرنگاری عنوان کرد و بیان داشت:‌ حرفه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری یک پدیده نبوده که در سنت داشته باشیم و آن را منتقل کرده باشیم به مدرنیته؛ پدیده مدرنیسم یک پدیده نو است.

مدیرمسئول روزنامه جوان خاطرنشان کرد: البته آیت‌الله نوری همدانی کتابی را در زمینه فقه و رسانه تألیف کرده‌اند که می‌تواند در حوزه شرعی و فقهی کار رسانه و انطباق آن با دوران مدرنیسم موثر واقع شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار