کد خبر: 617260
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
پس از اعلام مثبت بودن نتایج مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 از روز شنبه با کاهش نرخ دلار مواجه بودیم. در همین راستا روز گذشته نیز دلار به زیر 3000‌تومان بازگشت.

روزنامه آرمان: پس از اعلام مثبت بودن نتایج مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 از روز شنبه با کاهش نرخ دلار مواجه بودیم. در همین راستا روز گذشته نیز دلار به زیر 3000‌تومان بازگشت.

 این اتفاق در حالی روی می‌دهد که وقتی در شهریور ماه سال جاری در پی بهبود روابط ایران و آمریکا دلار به زیر 3000‌تومان رسیده بود، ولی‌ا... سیف، رئیس کل بانک مرکزی با اعلام این‌که کف نرخ دلار 3000‌تومان است، دلار را در میانه آن روز به بالای 3000‌تومان بازگرداند.

این سخن سیف مخالفت‌های زیادی را در رابطه با دخالت بانک مرکزی در روند قیمت‌گذاری نرخ ارز در برداشت. به گفته برخی از کارشناسان دخالت بانک مرکزی در قیمت‌گذاری دلار، با مسئولیت ذاتی بانک مرکزی در مورد حفظ ارزش پول ملی در مقابل ارزهای جهانی همخوانی نداشت.

 اما به گفته کارشناسان دولت به سبب این‌ که نرخ دلار را بالای 3000‌تومان در بودجه برنامه‌ریزی کرده بود، مایل است قیمت دلار را کنترل کند. دلار با کاهش 15 تومانی از 3010‌تومان روز یکشنبه به 2995‌تومان در روز گذشته رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار