کد خبر: 617255
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
مطهری گفت: خودم قشر متوسط محسوب می شوم و چند ماهی یارانه دریافت کردم و سپس انصراف دادم. اگر از پرداخت یارانه به اغنیا جلوگیری شود به اقشار ضعیف یارانه بیشتری می رسد و عدالت هم رعایت می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: محرمانه ماندن مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 اگر به این معنی باشد که جزییات مذاکره محرمانه بماند کار عاقلانه ای است ولی اگر بنا باشد امتیازاتی که طرف ایرانی به غرب می دهد محرمانه بماند کار درستی نیست.

علی مطهری با بیان این که بهتر است مسوولان در این رابطه کلیاتی را به مردم بگویند، افزود: بدین ترتیب مردم احساس نمی کنند که منافع ملی آنها در خطر افتاده است.

 من به مذاکرات خوشبین هستم، چون ما در شرایطی خاص هستیم و از نظر پیشرفت انرژی هسته ای در سطح خوبی قرار داریم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز غربی ها برای حل مسائل خاورمیانه به ایران نیاز دارند و حضور « باراک اوباما » به عنوان رییس جمهور که فرد معتدل تری نسبت به روسای جمهور قبلی آمریکا است و گرایشی هم به مسلمانان دارد فرصت خوبی است که توافقاتی صورت گیرد.

وی با بیان این که با حذف سه دهک بالای درآمدی برای دریافت یارانه ها موافق است گفت: به نظرم دولت قبلی هم از همان ابتدا می توانست به این شکل عمل کند و قانون دستش را باز گذاشته بود، چون قانون گفته به تناسب درآمد دهک ها یارانه توزیع شود و این کار به عدالت هم نزدیک تر است.

مطهری ادامه داد: البته ما به عنوان یک جامعه اسلامی باید اصل را بر اخوت و برادری اسلامی بگذاریم یعنی در درجه اول باید اقشار برخوردار، اغنیا و ثروتمندان خودشان داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف بدهند. خودم قشر متوسط محسوب می شوم و چند ماهی یارانه دریافت کردم و سپس انصراف دادم. اگر از پرداخت یارانه به اغنیا جلوگیری شود به اقشار ضعیف یارانه بیشتری می رسد و عدالت هم رعایت می شود.

مطهری گفت: تشخیص این اقشار پردرآمد هم کار ناممکنی نیست، احتمال دارد که با چند درصد خطا این کار را انجام دهیم، ولی در مجموع این کار به نفع جامعه است.

 

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار