کد خبر: 617226
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
آیت الله سید احمد خاتمی گفت: روند مذاکرات را پیگیری می‌کنیم و به تیم مذاکره‌کنندگان ایران می‌گوییم آفرین، اما از آنها می‌خواهیم به شدت مراقب باشند زیرا همان قدر که به دولتمردان خودمان اعتماد داریم اما هیچ اعتمادی به دولت‌های غربی وجود ندارد.

همایش سبک زندگی در تمدن‌سازی نوین در دانشگاه امام حسین(ع) کرمان برگزار شد و آیت الله سید احمد خاتمی در این همایش اظهارداشت: روند مذاکرات را پیگیری می‌کنیم و به تیم مذاکره‌کنندگان ایران می‌گوییم آفرین، اما از آنها می‌خواهیم به شدت مراقب باشند زیرا همان قدر که به دولتمردان خودمان اعتماد داریم اما هیچ اعتمادی به دولت‌های غربی وجود ندارد.

وی افزود: ملت ما مدتها در مقابل تحریمها مقاومت کرده است و هم اکنون نیز به خوبی شاهد مقاومت کردم در مقابل تحریم‌ها هستیم از دولتمردان هم می‌خواهیم در کنار اقداماتی که انجام می‌دهد اما انتظار داریم که در بی حوصلگی ندمند و به گونه‌ای سخن نگویند که دشمنان تصور کنند تحریم‌ها اثر کرده است.

خاتمی ادامه داد: از مذاکره کنندگان و دولتمردان در زمینه مذاکره می‌خواهیم که در این خصوص به صورت کامل جدی باشند.

وی توضیح داد: ما مقابل زور گویان سر خم نمی کنیم و باید منافع کشور در این مذاکرات حفظ شود.

وی در ادامه با اشاره به نامه‌نگاری‌های صورت گرفته با امام راحل گفت: ایشان در نامه‌نگاری در خصوص نحوه برخورد با آمریکا جواب نامه‌ها را ندادند و ما اینگونه استنباط می کنیم که ایشان منظورشان مقاومت در مقابل آمریکا بوده است.

وی در ادامه به سبک زندگی در تمدن‌سازی نوین اشاره کرد و گفت: این همایش در شهری برگزار می شود که مقام معظم رهبری زمانی که در دوران طاغوت در تمام استانها تحت فشار بودند فرمودند اگر قرار باشد شهری را برای زندگی انتخاب کنم کرمان را انتخاب می کنم.

وی این را نشان از تمدن غنی و صفا و مهربیانی کرمانیها دانست.

آیت الله خاتمی گفت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری همین موضوع همایش امروز است و اینکه کرمان در برگزاری چنین همایشی پیش گام شده است بسیار ارزشمند است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: همه جامعه باید در راستای تحقق آرمانهای مقام معظم رهبری حرکت کند و پیش گامی در چنین اقداماتی بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: سه عنصر در سبک زندگی دینی مهم است که شامل قانون، حاکم و رفتار اسلامی در جامعه دانست و گفت: قانون باید دینی باشد و بر اساس دین تعیین شود و مجری قانون نیز باید حاکم اسلامی باشد.

وی خواستار پیگیری مسئولان برای پیاده شدن رفتار اسلامی و دینی در جامعه شد.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
0
0
آقاي خاتمي اين رو هم گفت كه نرمش قهرمانانه اي كه رهبري فرمودند نرمش قهرمانانه قرآني است يعني حالا كه دشمن تمام تحريم ها رو اعمال كرده و به نتيجه نرسيده اگر خوش پيشنهاد مزاكره براي صلح را داد آنوقت ميبايست قبول بشود و پيشنهاد مذاكره از طرف ايران جايگاهي در نرمش قهرمانانه قرآني ندارد و همانند صلح حديبيه ميبايست عمل بشود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار