کد خبر: 617215
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
وزیر دادگستری گفت: مرگ بر آمریکا جزو واجبات کشور ما نیست اما کشور ما یک کشور ضد استکباری است.

وزیر دادگستری گفت: مرگ بر آمریکا جزو واجبات کشور ما نیست اما کشور ما یک کشور ضد استکباری است.

 مصطفی پورمحمدی طی سخنانی در مراسم افتتاح حوزه علمیه ولایت مسجد جامع الزهرا حکیمیه ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: خدا به ما توفیق داد که یک نظام براساس ولایت بسازیم و الحمدالله کشوری با عزت و دارای یک جایگاه ممتاز در عرصه منطقه و بین‌المللی داشته باشیم.

وی گفت: اینکه وزیر خارجه ما مقابل وزرای خارجه شش کشور قدرتمند دنیا بنشیند، نشانه اقتدار کشور ماست.

پورمحمدی اظهار کرد: اسلام و نظامی که مقام معظم رهبری سکاندار آن باشد، عزت دارد و استکبار در مقابل آن به زانو می‌افتد. حالا بحث می‌شود که مذاکره، ملاقات یا تماس خوب است یا بد؟ ما برای مصالحمان داریم این حرف‌ها را می‌زنیم و اگر جایی مصلحت باشد، مذاکره می‌کنیم، اما اینکه چطور مذاکره کنیم و چگونه مذاکره صورت گیرد، بحث‌هایی است باید در آن تاکتیکی عمل کرد و هوشمندانه صورت گیرد تا عزت مسلمین زیر سوال نرود.

وزیر دادگستری گفت: مهم این است که طرف مقابل اشتیاق و ولع نشان بدهد که با ما ملاقات کند. آن هم نه یک آدم عادی بلکه ابرقدرت دنیا ولع نشان می‌دهد.

وی گفت: رییس جمهور ما دو ماه است بر سر کار آمده است ولی در دنیا اینقدر مطرح شده است. آقای روحانی شخصیت فوق‌العاده‌ای نیستند و خودشان هم در این رابطه توضیح دادند که این جایگاه به برکت این ملت و نظام برای او ایجاد شده و این ملت قدرتمند است که رییس جمهورش چنین جایگاهی پیدا می‌کند.

وزیر دادگستری گفت: این دولت برای حل مشکلات اقتصادی، امنیتی و اخلاقی تلاش می‌کند ولی دو رسالت اصلی دارد که یکی از آنها حل مشکلات اقتصادی مردم و دیگری حل مشکلات در زمینه بین‌المللی و سیاست خارجی است.

وی افزود: الحمدالله شاهدیم آرامشی در فضای اقتصادی حاکم شده ولی مشکلات اقتصادی به این زودی حل نمی شود، اما مهم این است که مردم بدانند دولت در حل این مشکلات مصمم است.

پورمحمدی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه مسائل سیاست خارجی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اعتماد کامل دارند و ما هم باید حواسمان باشد که رودست نخوریم.

وی ادامه داد: امروز کشور برای حل مشکلات سیاست خارجی و اقتصادی به وحدت نیاز دارد وهمه باید از دولت محترم حمایت کنیم و از هر حرکتی که موجب تفرقه و وحدت‌شکن باشد، پرهیز کنیم.

پورمحمدی با اشاره به اظهارنظرهایی درباره‌ی شعار مرگ بر آمریکا گفت: یک‌دفعه از یک جا صدایی بلند می‌شود که نیازی به مرگ بر آمریکا نیست. از کجا این حرف‌ را می‌زنید؟ نظام ما نظام ضداسکتباری است. البته مرگ بر آمریکا جزو واجبات کشور نیست ولی اینطور نیست که جلوی کشوری که تا حالا با ما دشمنی کرده، یک دفعه جاخالی بدهیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه ما نمی‌توانیم از مواضع خودمان دست برداریم، گفت: ما باید دشمن و جایگاه او را درک کنیم و البته به دشمن هم بی‌احترامی نمی‌کنیم ولی اصول را باید رعایت کنیم. کسی جرأت ندارد و حق ندارد در موضاع اصولی انقلاب تردید کند و دولت هم به این موضوع اعتقاد کامل دارد.

پورمحمدی ادامه داد: لذا اگر نیاز باشد مذاکره می‌کنیم و حتی اگر نیاز باشد با دشمن توافق هم می‌کنیم، زیرا اشکالی ندارد ما برای منافع‌مان با دشمن توافق کنیم اما باید بدانیم که او دشمن است.

وزیر دادگستری اظهار کرد: این دولت نسبت به مسائل دینی مانند حجاب پایبند است اما با عقلانیت این موضوع را دنبال می‌کند زیرا بنای دولت این است که براساس عقلانیت امور را دنبال کند و معنای این امر این نیست که از اصول بگذرد.

وی اظهار کرد: انقلابی بودن این نیست که فقط شعار بدهیم اما پشتش عمل نباشد و یکدفعه ببینیم هیچ‌کاری نمی‌توانیم بکنیم.

 

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار