کد خبر: 617027
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
سرکرده باند بزرگ سرقت مسلحانه و باجگیری پایتخت با صدها میلیون تومان پول سرقتی خانه خریده و ما بقی پول را میان همدستانش تقسیم کرد.
خبرگزاری مهر: سرکرده باند بزرگ سرقت مسلحانه و باجگیری پایتخت با صدها میلیون تومان پول سرقتی خانه خریده و ما بقی پول را میان همدستانش تقسیم کرد.

 چندی قبل ماموران پلیس آگاهی تهران بعد از گذشت دو سال موفق شدند یکی از بزرگترین باندهای سرقت مسلحانه،اخاذی و باجگیری را که کلکسیونی از جرایم را در پرونده خود داشتند شناسایی و منهدم کنند. اعضای این باند تنها در یک فقره سرقت مسلحانه به یک مرد صراف که حامل 400 سکه طلا بود چهار گلوله شلیک و او را به شدت مجروح کرده بودند.

در ادامه گفتگو با محمود. الف سرکرده اصلی باند و سجاد عامل تیراندازی ها می خوانید.

* از کجا به فکر سرقت افتادید؟

-سرکرده اصلی باند: من و همدستانم همگی در منطقه یافت آباد بزرگ شده بودیم و چون بیکار بودیم روزی نقشه زورگیری را کشیدیم.

* از ابتدا اقدام به سرقت مسلحانه کردید؟

-نه. اول از افاغنه و نوجوانانی که موتور سوار بودند اخاذی می کردیم اما چون پول خوبی از این راه به دست آوردیم با همفکری سایر همدستانم تصمیم گرفتیم با تهیه اسحله و لباس در قالب مامور به کارمان ادامه دهیم. چون طعمه ها را می ترساندیم از ما شکایت نمی کردند.

*اسلحه و لباس را از کجا تهیه کردید؟

-  اسلحه را از یکی از استانهای غربی 100 هزار تومان خریدیم و برای هر فشنگ نیز 3 هزار تومان پرداخت کردیم. لباسهای پلیس را نیز از میدان گمرک به راحتی تهیه کردیم.

*طعمه های خود را چگونه انتخاب می کردید؟

- در خیابان ها پرسه می زدیم و طعمه خود را انتخاب می کردیم. برای سرقت از مغازه ها و صراف ها نیز یک زاغ زن داشتیم که در بازار مشغول کار بود. او سوژه را شناسایی می کرد و ما به سراغش می رفتیم.

*چند بار درگیری مسلحانه داشتید؟

-دو بار. دفعه اول متوجه شدیم مرد صراف 400 سکه طلا را خریداری کرده است. وقتی 4 نفری به دنبال او رفتیم در حوالی ورزشگاه آزادی قصد داشتیم او را متوقف کنیم که مرد صراف با موتور سیکلت متواری شد. مجبور شدیم از اسلحه استفاده کرده و 4 گلوله به او شلیک کنیم.

*چه کسی به سوی مرد صراف شلیک کرد؟

- سجاد: من به علت مهارت در تیر اندازی به سمتش شلیک کردم که گلوله ها به او اصابت کرد. اما چون مردم به سمت ما هجوم آوردند بدون برداشتن سکه ها فرار کردیم.

*بار دوم کی از اسلحه استفاده کردید؟


- سرکرده باند:قصد اخاذی از چند افغانی را داشتیم که از دیوار ساختمان نیمه کاره بالا رفتیم اما آنها متوجه شدند و برای گیر نکردن مجبور شدیم چند تیر هوایی شلیک کنیم.

*مرد فرش فروش را چگونه ربودید؟

- او از بچه محل هایمان بود و می دانستیم پول دار است. به همین خاطر با لباس نظامی به بهانه وجود مواد مخدر به مغازه مراجعه و او را با خودروی سرقتی به مخفیگاهمان بردیم. در آنجا صداهای ضبط شده بیسیم را برایش پخش کردیم و مرد فرش فروش مجبور شد از اترس آبرویش 10 میلیون تومان به ما بدهد.

*چقدر از هر سرقت پول به دست می آوردید؟


- میزان دقیقش را نمی دانم اما من با سهم خودم یک آپارتمان بزرگ را در مرکز شهر خریداری کرد.

سجاد: من در سه فقره که با این افراد همکاری کردم 4 میلیون پول به دست آوردم.

*سجاد چند سال داری و آیا سابقه کیفری داری؟


- 25 ساله هستم. چندی قبل 200 هزار تومان از فردی گرفتم و بر روی خودرو اش اسید پاشیدم. بعد از این موضوع دستگیر شدم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار