کد خبر: 616924
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با بیان اینکه قبول ندارد، قیمت مسکن به نصف کاهش یافته گفت: آمارهای موجود از ثبت قراردادها در کل کشور و تهران حاکی از رونق خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن حکایت دارد.

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، قیمت مسکن به نصف کاهش یافته، افزود: اینکه قیمت مسکن به نصف کاهش یافته را قبول ندارم، مگر چه اتفاق خاصی رخ داده که قیمت مسکن بخواهد به نصف برسد.

وی با بیان اینکه خرید و فروش مسکن در مهر ماه رونق گرفته، گفت: زمانی که قیمت مسکن که به طور جهشی افزایش یافت، بنده اعلام کردم که قیمت مسکن ۲۰ درصد آن حباب است و از این ۲۰ درصد حباب به تدریج ۳ ، ۵، ۷، ۹ و ۱۱ درصد کاهش یافت.

قلی خسروی ادامه داد: تا اینکه رئیس جمهوری برای اجلاس عمومی سران سازمان ملل به نیویورک سفر کرد و در آنجا یک سخنرانی کرد که همه می‌دانیم ثبات سیاسی بر ثبات اقتصادی تاثیرگذار است و همین باعث شد که قیمت مسکن کاهش یابد و یک مقدار قیمت مسکن کاهش یافت.

قلی‌خسروی با اشاره به اینکه مگر چه اتفاقی افتاده است که قیمت مسکن به نصف کاهش یابد، ادامه داد: مگر چه میزان مسکن به بازار عرضه شده است که بگوئیم مسکن به نصف کاهش یافته است.

*۹۰۰خرید و فروش و رهن مسکن تهران در یک روز

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک گفت: روند خرید و فروش برابر آماری که داریم در تاریخ ۱۹ مهر ماه جاری در تهران در یک روز ۲۵۷ معامله از قبیل رهن، اجاره و خرید و فروش انجام شده بود و در تاریخ ۲۳ مهرماه این میزان در یک روز به ۹۰۰ معامله رسیده بود و این حاکی از رونق خرید و فروش و اجاره مسکن در تهران است.

به گفته وی، در شهریور ماه سال ۹۱ در کل کشور کل قراردادهای منعقد شده ۱۱۳ هزار و ۱۹۹ و شهریور سال ۹۲ این قراردادها به ۱۵۹ هزار و ۲۵۲ رسید.

وی خاطر نشان کرد: در مهرماه سال ۹۱ این قراردادها به ۱۳۶ هزار و ۹۳۴ و در مهرماه سال ۹۲ این قراردادها به ۱۴۰ هزار و ۴ فقره رسید.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار