کد خبر: 616790
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
خانواده محكومي كه پس از اعدام به طرز شگفت‌انگيزي زنده مانده است دادخواست عفو وي را به دستگاه قضايي ارائه خواهند داد.

روزنامه ایران: خانواده محكومي كه پس از اعدام به طرز شگفت‌انگيزي زنده مانده است دادخواست عفو وي را به دستگاه قضايي ارائه خواهند داد.

 خانواده عليرضا، مرد 37 ساله‌اي كه به طرز شگفت‌انگيزي پس‌از اعدام و تأييد مرگش توسط پزشكي قانوني، در سردخانه با بروز علائم حياتي به زندگي برگشت در تماس با شوك عنوان داشتند كه بزودي درخواست عفو وي را ارائه خواهند داد.

يكي از اعضاي خانواده اين محكوم اظهار اميدواري كرد با در نظر گرفتن رأفت اسلامي، عليرضا مورد عفو قرار گيرد و از اعدام مجدد نجات يابد.

بحث اعدام دوباره عليرضا در روز‌هاي گذشته واكنش‌هاي متفاوتي در جامعه داشت. در حالي كه بسياري با استنادات قانوني و شرعي اعدام مجدد اين محكوم را بر مبناي قانون اعلام كرده‌اند و تنها راه نجات وي را درخواست و پذيرش عفو دانسته بودند، در مقابل عده‌اي ديگر با استناد به اصل شرعي «درء» كه براساس آن هنگام وجود شبهات موضوعيه و مصداقيه، اجراي حدود و تعزيرات ساقط است، خواستار توقف اجراي مجدد حكم شده‌اند.

جالب اين‌كه در اين ميان برخي رسانه‌ها نيز با استناد به جلد دوم كتاب جامع‌الاحكام آيت‌الله صافي گلپايگاني و اين نوشته: «در صورتي كه بعد از اعدام و قبل از دفن در سردخانه يا پزشكي قانوني و... در مجرم علائم حياتي ديده شود و با مداوا سلامت خود را بازيابد ظاهراً حكم اجراي حد و قصاص به قوت خود باقي است» اجراي مجدد حكم را شرعي تلقي كرده بودند اما دفتر اين مرجع عاليقدر جهان تشيع در اطلاعيه‌اي اعلام كرد ايشان در اين خصوص نظر ديگري دارد. در اطلاعيه دفتر آيت‌الله صافي گلپايگاني آمده است: «مسأله‌اي كه در كتاب جامع‌الاحكام، جلد دوم، آمده ارتباطي به موضوع مذكور ندارد و معظم‌له نسبت به اين مسأله نظر ديگري دارد» كه البته نظر آيت‌الله صافي‌گلپايگاني هنوز اعلام نشده‌است.

از سوي ديگر گروهي از وكلا و حقوقدانان با دلايل چهارگانه‌اي اصرار به عدم اجراي حكم دوباره اعدام دارند و مقامات قضايي نيز اصرار دارند شرايط اجراي حكم اعدام رعايت نشده است و به‌جاي يك ساعت عليرضا تنها 12 دقيقه بالاي طناب دار بود و تخلف شده است.بنابر اين گزارش، خانواده اين مرد اعدامي كه دو دختر دارد و به اتهام حمل شيشه به مرگ محكوم شده است مي‌خواهند با ارائه دادخواست عفو براي نجات جان عليرضا اقدام كنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
كمال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
0
1
اميدوارم بخشيده شود
مراد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
0
1
اعدام بکنید نکنید .. ولی گاو کهنه خور کهنه خوره آخر ...حالا...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار