کد خبر: 616774
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
حقیقت پور در گفت و با ندای انقلاب:
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:اگر پروتکل الحاقی امضا شود، غربی ها امروز می توانند از کاخ سعد آباد و یا حتی ریاست جمهوری بازدید کنند.تصویب امضای پروتکل زمانی مناسب خواهد بود که طرف مقابل نجیب باشد،در صورتیکه هنوز به نجابت غربی ها شک داریم و رگهای نانجیبی را در وجود آنها می بینیم.

منصور حقیقت پور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی "ندای انقلاب" در پاسخ به این سوال که ارزیابی حضرتعالی از مذاکرات ایران با ۵+۱ در ژنو چیست و برخی ها معتقدند که ایران بحث پروتکل الحاقی را پذیرفته، آیا همچین چیزی صحت دارد؟، گفت: با توجه به اینکه از محتوای مذاکرات خبری نداریم، نمی توانیم از زاویه درست و منطقی نظرات را ارائه کنیم، اما در خصوص پروتکل الحاقی باید گفت که این تصمیمی نیست که در اختیار دولت باشد بلکه در اختیار مجلس است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مجلس تا زمانی که از محتوای مذاکرات با خبر نباشد، نمی تواند بحث تصویب امضای پروتکل الحاقی را بپذیرد، تصریح کرد: امروز مسئولان  چه الزامی به راستی آزمایی غربی ها دارند؟ چه ضمانتی وجود دارد که غربی ها از ذیل NPT خارج نشوند؟

وی در ادامه به درخواست غربی ها برای بازدید از پارچین اشاره کرد و افزود: مگر پارچین سایت هسته ای است که آنها قصد بازدید از آنجا را دارند؟

حقیقت پور تاکید کرد: اگر پروتکل الحاقی امضا شود، غربی ها امروز می توانند از کاخ سعد آباد و یا حتی ریاست جمهوری بازدید کنند.تصویب امضای پروتکل زمانی مناسب خواهد بود که طرف مقابل نجیب باشد،در صورتیکه هنوز به نجابت غربی ها شک داریم و رگهای نانجیبی را در وجود آنها می بینیم.

وی در پایان با بیان اینکه ارزیابی دقیقی ازتوفیق و عدم توفیق مذاکرات ژنو نیازمند آگاهی از نحوه مذاکرات صورت گرفته، خواهدبود ،خاطرنشان کرد: مجلس به عوامل مذاکره کننده وثوق کامل دارد و قطعا آنها منافع ملی را در نظر می گیرند، البته آنچه که از قرائن و شواهد با توجه به تشکیل تیم کارشناسی، مشخص شدن زمان دور بعدی مذاکرات و صادر شدن بیانیه مشترک پیداست، مذاکرات روند مثبت و روبه جلویی داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار