کد خبر: 616666
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
تلاش‌های اصلاح‌طلبان برای مدیریت دولت یازدهم، با هدف قرار دادن رئیس دفتر رئیس‌جمهور وارد فاز جدیدی شده است.

اصلاح طلبان که با انتصاب محمد نهاوندیان به عنوان رئیس دفتر رییس جمهور، تلاش زیادی داشتند تا با طرح موضوع دوشغله بودن وی مانع از ادامه حضور او در این سمت شوند، پس از ناکامی از رسیدن به این مقصود، در جدیدترین اقدام می‌کوشند با طرح موضوعاتی حاشیه ای زمینه حذف وی را از دولت فراهم کنند.

اصلاح‌طلبان مشی اصولگرای نهاوندیان و نیز نزدیکی وی به روحانی را از جمله موانع فعالیت‌های خود در نهاد ریاست جمهوری می‌دانند.

در همین راستا، برخی رسانه های جریان اصلاحات تلاش کردند با پیش کشیدن برخی شبهات، ضمن خدشه‌دار کردن چهره نهاوندیان، فشار رسانه ای – روانی را برای تخریب وی ساماندهی کنند.

ماهنامه «مهرنامه» در همین چارچوب و در مطلبی به بهانه بررسی پرونده آیت‌الله طالقانی و جریان چپ، کوشید تا ضمن برجسته‌سازی رابطه دوستی محمد نهاوندیان با مجتبی طالقانی، وی را عضو انجمن حجتیه بنامد و در همین راستا طی گفتگویی با مجتبی طالقانی تلاش کرده است، اتهامی را به نهاوندیان در این زمینه متوجه سازد.

مجتبی طالقانی در این گفتگو ضمن تاکید بر دوستی خود با محمد نهاوندیان در مدرسه علوی به تشریح فعالیت‌های سیاسی شان پرداخته و گفته است: «محمد نهاوندیان از دوستان صمیمی من بود، با اینکه از نظر فکری اختلاف داشتیم. به اضافه صادق کرداحمدی، عبدالله اسفندیاری، حسین دائرالاسلام که مجاهد شد و حسین فلسفی برادرزاده فلسفی واعظ نزدیک بودم. یکی از معلم‌ها دکتر رضا فیض بود که در ابتدا به ما خیلی نزدیک بود. جلساتمان را در خانه افراد می‌گذاشتیم، جلساتی با عنوان نهج‌البلاغه. مثلا بعضی از جلساتمان را در خانه محمد نهاوندیان که طرف‌های فرهنگ بود، می‌گذاشتیم. یعنی در واقع این جلسات از طرف ما، جلسات تحقیقاتی و پژوهشی بود ولی برای افرادی مثل دکتر توانا یک نوع یارگیری بود برای انجمن حجتیه. بعد هم که گرایش‌های مختلف پیش آمد، بخشی از بین ما به سمت حجتیه رفتند مثل محمد نهاوندیان.»

گفتنی است این اقدام در حالی صورت می پذیرد که پیش از این برخی از رسانه‌ها از تلاش اصلاح طلبان برای هدف قرار دادن و حذف نهاوندیان سخن به میان آورده و تاکید کرده بودند که این اقدام در راستای مدیریت رفتاری حجه الاسلام حسن روحانی است.

شایان ذکر است پیش از این، ماهنامه مهرنامه در مطلب دیگری به قلم محمدرضا تاجیک مشاور سید محمد خاتمی دولت روحانی را فاقد گفتمان هژمونیک دانسته و با رد پایگاه اجتماعی برای دولت یازدهم، این دولت را «جیره‌خوار جریان اصلاح طلب و راست سنتی» توصیف کرده بود.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ایران دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
0
0
به نام خدا - اولا وصله انجمن حجتیه بودن به محمد نهاوندیان نمی چسبد ! انجمن حجتیه [...] و [...] و ... اند ، دوم - افساد طلبان به خاطر خیانت بزرگ وطن فروشی دیگر در اداره مملکت هیچ جایی ندارند ، انشا الله .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار