کد خبر: 616612
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
پس از گذشت ۱۶ روز از تعطیلی دولت فدرال امریکا، مجلس سنای این کشور لایحه بودجه و افزایش سقف بدهی‌های دولت را تصویب کرد.
 
پایگاه خبری شبکه پرس تی وی: پس از گذشت ۱۶ روز از تعطیلی دولت فدرال امریکا، مجلس سنای این کشور لایحه بودجه و افزایش سقف بدهی‌های دولت را تصویب کرد.
 
مجلس سنای امریکا با رای 81 به 18 لایحه بودجه را تصویب کرد که پس از 16 روز تعطیلی، دولت فدرال دوباره به کار خود ادامه دهد.
 
این در حالی است که کاخ سفید به هنگام رای گیری با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که باراک اوباما، رییس جمهور امریکا از این لایحه دفاع می‌کند.
 
هم‌چنین اوباما پس از اتمام رای‌گیری اظهار داشت که، «من این مصوبه را به سرعت امضا خواهم کرد و در سریع‌ترین زمان ممکن دولت دوباره به کار خود ادامه خواهد داد.»
 
وی گفت، «ما کارهای زیادی پیش رو داریم؛ از جمله بازیابی اعتماد مردم امریکا که طی چند هفته گذشته مورد خدشه واقع شده است.»
 
گفته می‌شود این لایحه به مجلس نمایندگان با اکثریت جمهوری‌خواه ارجاع داده شده که احتمال می‌رود مورد تصویب آن‌ها نیز قرار بگیرد.
 
در حالی که زمان بسیار کمی تا ضرب‌الاجل افزایش سقف بدهی در روز پنجشنبه باقی مانده است،هری رید و میچ مک کانل، رهبران اکثریت و اقلیت سنای امریکا بامداد چهارشنبه(24 مهر) مذاکره کردند.
 
آخرین تلاش رهبران سنای امریکا پس از آن شتاب گرفت که موسسه اعتبار سنجی فیچ، سومین موسسه بزرگ بزرگ نظر سنجی روز سه‌شنبه به دولت امریکا هشدار داد که ممکن است رتبه اعتباری AAA این کشور را کاهش دهد.
 
موسسه «استاندارد اند پورز» در سال 2011، در پی عدم توافق دو حزب این کشور بر سر بودجه‌ی فدرال و قدرت استقراض، رتبه اعتباری امریکا را به جایگاه AA تنزل داد.
 
توافق بر سر این موضوع قدرت استقراض امریکا را تا تاریخ 7 فوریه (19 بهمن) تمدید کرده و نهادهای دولتی تا 15 ژانویه سال آتی (26 دی) تحت حمایت مالی قرار خواهند گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار