کد خبر: 616589
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲
امروز (چهارشنبه) دومین و آخرین روز مذاکرات دیپلمات‌های گروه ۱+۵ و تیم مذاکره کننده ایران دقایقی پیش به پایان رسید.
به گزارش جوان آنلاین، در نشست‌های دیروز که در دو دور صبح و عصر برگزار شدند درباره پیشنهادهای طرفین و بالاخص طرح پیشنهای کشورمان بحث و تبادل نظر شد. در نشست صبح که با حضور هیأت‌های دیپلماتیک کشورهای شرکت‌کننده، محمد جواد ظریف و کاترین اشتون برگزار شد، وزیر خارجه کشورمان طرح پیشنهادی ایران را به شش قدرت جهانی ارائه کرد.

در نشست عصر این طرح به صورت کاملا مشروح مورد بررسی قرار گرفت و به گفته مایکل مان فنی‌ترین بحث تاریخ مذاکرات ایران و گروه 1+5 در عصر روز گذشته رقم خود.

شب گذشته نیز هیأت ایرانی دیدارهایی دوجانبه با هیأت‌های آمریکایی و روسی داشته و ظریف و اشتون نیز بار دیگر با یکدیگر ملاقات کردند. 

در نشست امروز که با تأخیر پیشنهادی گروه 1+5 رأس ساعت 11 به وقت ژنو (12:30 به وقت تهران) برگزار  شد، جزئیات طرح ایران به صورت مفصل‌تری مورد بحث قرار می‌گیرد. 

در ادامه گزارش لحظه به لحظه از تحولات امروز ژنو را تقدیم خوانندگان می‌کنیم.

 

17:08 کنفرانس خبری ظریف و اشتون به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

16:59 کنفرانس مطبوعاتی اشتون و ظریف جداگانه برگزار می‌شود.

16:54 دیدار ظریف و اشتون ساعت 6 به وقت تهران.ظریف و اشتون ساعت 6 به وقت تهران دیدار می‌کنند.

16:49  دور سوم مذاکرات امروز پایان یافت.

16:02 وزیرامورخارجه کشورمان گفت: ادامه مذاکرات چند هفته دیگر در ژنو خواهد بود و در این فاصله اعضای 1+5 فرصت خواهند داشت در مورد جزئیات طرح ایران و اقداماتی که باید انجام دهند آمادگی لازم را کسب کنند.

14:35 نشست چهارم مذاکرات با حضور ظریف و اشتون برگزار خواهد شد و طرفین بیانیه مشترکی صادر خواهند کرد.

14:25 روز دوم مذاکرات ایران و گروه شش قدرت هسته‌ای در ژنو آغاز شد.

14:12 عراقچی: ایران مایل به پذیرش پروتکل الحاقی در بخش نهایی توافق هسته‌ای است. مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات ژنو از تمایل ایران برای پذیرش پروتکل الحاقی در مرحله پایانی توافق هسته‌ای با غرب خبر داد.

14:09 آسوشیتدپرس: کاهش سطح غنی‌سازی و تعداد سانتریفیوژها؛ پیشنهاد ایران. آسوشیتدپرس مدعی شد طرح ایران شامل کاهش سطح غنی‌سازی اورانیوم و پذیرش پروتکل الحاقی پیمان منع اشاعه هسته‌ای است.

13:11 ایران و انگلیس در حاشیه مذاکرات ژنو توافق کردند طی دو هفته آینده کاردارهای خود را معرفی کنند.

13:00 دور دوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو با تأخیر آغاز می‌شود. هیأت‌های مذاکره کننده ایران و شش قدرت جهانی نشست روز دوم مذاکرات هسته‌ای در ژنو را در مقر سازمان ملل با تأخیر آغاز می‌کنند.

12:48 مایکل مان کنفرانس خبری صبح خود را لغو کرد. سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کنفرانس خبری خود برای ارائه گزارشی درباره تحولات پیرامون مذاکرات ایران و گروه 1+5 را لغو کرد.

12:39 دیدار ظریف و وزیر  امور خارجه سوئیس پایان یافت. دیدار ظریف و همتایی سوئیسی وی در اینترکانتینتال برگزار شد و در این دیدار دو طرف درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

12:37 ویلیام هیگ: مذاکرات مفید و جدی بودند. وزیر خارجه انگلستان ضمن مفید و جدی دانستن مذاکرات ایران و گروه 1+5 اعلام کرد که فرصت برای پیشرفت در گفت‌و‌گوها پدید آمده است.

12:29 یک مقام آگاه اعلام کرد درصورت نیاز ایران آمادگی تمدید حضور در ژنو را دارد.

12:21 ظریف با همتای سوئیسی خود دیدار کرد. وزیر امور خارجه کشورمان با همتای سوئیسی خود دیدار کرد.

11:49 جرج بوش در کنفرانس سازمان‌های یهودی: مقاصد صلح‌آمیز ایران را باور ندارم/آمریکا به سمت انزوای فزاینده می‌رود. رئیس‌جمهور سابق آمریکا با حضور در یکی از قدرتمند‌ترین سازمان‌های یهودی جهانی که نفوذ بسیاری در عرصه سیاسی آمریکا دارد به تکرار ادهاعای ضد ایرانی خود پرداخت.

09:55 برنامه هیئت ایرانی در روز دوم مذاکرات/دیدار با نماینده انگلیس. مذاکره کننده ارشد کشورمان در ژنو برنامه هیئت ایرانی در روز دوم مذاکرات را تشریح کرد.

 23 مهــــــــــــــــــــــــــــــر 1392 

00:24 مذاکره کننده ارشد هسته‌ای: طرح پیشنهادی ایران محرمانه است. مذاکره کننده ارشد کشورمان در نشست ایران و 1+5 و معاون وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران ایرانی حاضر شده و به سؤالات آنها پاسخ داد.

23:36 عراقچی با ریابکوف دیدار کرد. معاون وزیر خارجه کشورمان پس از پایان دور اول مذاکرات هسته‌ای با همتای روس خود در ژنو دیدار و گفت‌وگو کرده است.

22:57 مجید تخت‌روانچی:دیدار عراقچی و شرمن "چیز مهمی" نبود. یکی از اعضای تیم مذاکره کننده ایران در ژنو با تأیید خبر دیدار معاونین وزرای خارجه ایران و آمریکا اعلام کرد این رویداد چیزی مهم نبوده است.

22:19 وزارت خارجه آمریکا دیدار عراقچی و شرمن را تأیید کرد. یک مقام وزارت خارجه آمریکا خبر رسانه‌های ایرانی مبنی بر دیدار معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا را تأیید کرد.

21:05 عراقچی و وندی شرمن به دیدار با یکدیگر پرداختند. معاون وزیر امور خارجه ایران و معاون وزیر خارجه امریکا با یکدیگر دیدار و گفت‌و گو کردند.

21:01 مایکل مان در پاسخ به خبرنگار تسنیم: نشست امروز مفید بود اما کار درازی در پیش است. سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سؤالی درباره نقاط قوت برنامه پیشنهادی ایران از پاسخ صریح اجتناب ورزیده به گفتن اینکه نمی‌توانم پیش‌بینی کنم بسنده کرد.

20:35 نشست امروز مفید بود اما کار درازی در پیش است. سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سؤالی درباره نقاط قوت برنامه پیشنهادی ایران از پاسخ صریح اجتناب ورزیده به گفتن اینکه نمی‌توانم پیش‌بینی کنم بسنده کرد.

20:15 مذاکره دو جانبه ظریف و اشتون پایان یافت. دیدار بین مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه ایران که با محوریت جمع‌بندی موضوعات مطروح در روز اول مذاکرات انجام شد لحظاتی پیش پایان یافت.

19:51 دیدار بین مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه ایران با محوریت جمع‌بندی موضوعات مطرح شده در روز نخست برگزار شد.

19:32 اشتون و ظریف بار دیگر با یکدیگر دیدار می‌کنند/مذاکرات برای اولین بار بسیار مشروح و فنی بودند. سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون با یکدیگر دیدار می‌کنند.

18:40 طرح پیشنهادی ایران در نشست عصر روز اول مورد بررسی قرار گرفت. مقام ایرانی نزدیک به هیأت ایرانی اعلام کرد که در نشست عصر روز اول بسته پیشنهادی ایران مطرح شده و به صورت مشروح مورد بررسی قرار گرفت.

18:37 مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در روز اول پایان یافت. مذاکرات ایران و شش قدرت جهانی در روز اول گفت‌و‌گو‌ها لحظاتی پیش در مقر سازمان ملل در ژنو پایان یافت.

16:39 به گزارش المیادین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از استقبال کاخ سفید از مذاکره مستقیم با تیم مذاکره کننده ایرانی خبر داد.

16:20 رسانه‌های منطقه‌ و جهان روند مذاکرات امروز ایران و شش قدرت بزرگ هسته‌ای را به صورت گسترده‌ای بازتاب داده و از فضای مثبت حاکم بر این گفت‌و‌گو‌ها خبر دادند.

16:05 دور دوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو آغاز شد. دور دوم مذاکرات هسته‌ای تیم مذاکره کننده ایران به ریاست سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه، و دیپلمات‌های گروه 1+5 (پنج عضو دائم شورای امنیت آمریکا و آلمان) در مقر سازمان ملل متحد در ژنو آغاز شد.

14:00 ظریف: درد دارم و نمی توانم به سئوالات پاسخ دهم. وزیر امور خارجه کشورمان پس از پایان نشست ایران و 1+5 در حالیکه مقر سازمان ملل را به مقصد هتل ترک می‌کرد از احساس درد شدید خبر داد.

13:46 عراقچی: فضای مذاکرات بسیار مثبت بود/ هدف ما تضمین حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی است. عراقچی در کنفرانس خبری گفت: نشست صبح امروز تقریباً 10 دقیقه پیش پایان یافت و این نشست در فضای بسیار مثبتی برگزار شد.

12:54 مایکل مان در پاسخ به خبرنگار تسنیم در ژنو: دیدار مقامات ایران و آمریکا به تیم‌های مذاکره کننده دو طرف بستگی دارد.

12:37 مان: فضای مذاکرات بسیار مثبت است. سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری که پس از برگزاری نشت ایران و 1+5 برگزار شد، گفت: فضای مذاکرات بسیار مثبت است وی همچنین اعلام کرد که زمان رسیدن به نتایج ملموس فرا رسیده است.

11:49 وزارت خارجه آمریکا دیدار با دیپلمات‌های ایرانی را تکذیب کرد. معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و از اعضای هیأت دیپلماتیک این کشور در نشست ایران و 1+5 وجود هر گونه برنامه‌ برای دیدار بین دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی را رد کرد.

11:31 شبکه‌های مهم خبری دنیا به پوشش لحظه به لحظه مذاکرات ایران و 1+5 مشغول هستند.

11:30 آمریکا در ژنو به دنبال راه حل برون رفت از گرداب سوریه است. یک کارشناس ارشد مسائل بین المللی و استاد دانشگاه وبستر ژنو گفت: آمریکا در ژنو به دنبال راه حل برون رفت از گرداب سوریه است.

11:18 بسته پیشنهادی ایران به شش قدرت جهانی: آغازی برای افق های جدید.  بسته پیشنهادی ایران با عنوان "پایانی بر یک بحران غیرضروری؛ آغازی برای افق های جدید" به گروه 1+5 ارائه می‌شود.

11:00 دور اول مذاکرات ایران و 1+5 در مقر سازمان ملل در ژنو آغاز شد.

10:50 وال استریت ژورنال: واشنگتن در اندیشه دادن اجازه نگهداری دستگاه‌های غنی‌سازی به ایران است. روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» افشا کرد که واشنگتن در اندیشه دادن اجازه نگهداری و حفظ دستگاه‌های غنی سازی اورانیوم به ایران است.

10:28 آغاز اولین دور مذاکرات ایران هسته ای و 1+5 ساعت 9:30 به وقت محلی و 11 به وقت کشورمان خواهد بود. 

10:26 روزنامه سوئیسی: بهترین فرصت مذاکره با تهران در عرض ده سال گذشته پدید آمده است. یک روزنامه سوئیسی در مطلبی مذاکرات ژنو را بهترین فرصت حل مناقشات اتمی ایران با غرب در عرض ده سال گذشته ارزیابی کرده و از جو خوب حاکم بر این مذاکرات در سایه ریاست جمهوری حسن روحانی نوشت.

10:26 القدس العربی: فضا برای مذاکرات هسته‌ای مثبت است. روزنامه القدس العربی در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران که قرار است، امروز و فردا برگزار شود، تاکید می‌کند که فضای کلی جامعه بین المللی بر آغاز این دور از گفت‌وگوها مثبت است و این به شدت اسرائیل را بیمناک می‌کند.

10:19 تیم مذاکره کننده کشورمان لحظاتی پیش وارد کاخ ملل شد. تیم مذاکره کننده کشورمان لحظاتی پیش وارد کاخ ملل، محل برگزاری مذاکرات با 5+1 شد. پیش از ورود تیم هم، هیئت رسانه‌ای کشورمان در کاخ ملل مستقر شده بودند.

10:18 تیم رسانه‌ای همراه هیأت مذاکره کننده ایران در محل برگزاری نشست ژنو مستقر شد. تیم رسانه‌ای همراه هیأت مذاکره‌ کننده هسته‌ای کشورمان لحظاتی پیش در کاخ ملل ژنو، محل برگزاری نشست ایران و گروه 1+5 حاضر شد.

09:45 ایران همواره مقتدرانه و با منطقی واحد در مذاکرات 1+5 ظاهر شده است. یک دیپلمات ارشد ایرانی با اشاره به اقتدار و قاطعیت گروه مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات با گروه 1+5 گفت که ایران هسته ای منطق واحدی را در طول این مذاکرات دنبال کرده است و از مبانی و اصول خود عدول نمی کند.

09:41 انچه مادر شهید احمدی‌روشن به ظریف می‌گوید. مادر یکی از شهدای هسته‌ای کشورمان به علی هاشم می‌گوید، در برابر هرگونه عقب نشینی و به هر دلیلی در مقابل غرب سرسختانه ایستاده‌ایم و ما فقط به یک دلیل فرزندان خود را تقدیم کردیم. برای هدفی که معنی زیادی برای ایرانیان دارد.

09:22 موسویان بررسی کرد: لزوم پیشبرد مذاکرات ژنو برمبنای چهار اصل اساسی/ کنگره آمریکا مانع اصلی مذاکرات موفق.  یک مقام ارشد سابق تیم مذاکره کننده ایران در سخنانی بر لزوم پیشبرد این دور مذاکرات ایران با غرب بر مبنای 4 اصل اساسی تاکید کرده و با اشاره به آمادگی کامل تهران در این راستا، کنگره آمریکا را مانعی بر سر راه موفقیت مذاکرات ژنو دانست.

09:19 اسرائیل: دستیابی ایران به انرژی و بمب هسته‌ای، عربستان را به تملک آن واخواهد داشت. یک مسئول سابق نظامی اسرائیلی مدعی شد، در صورت دستیابی ایران به انرژی و بمب هسته‌ای، عربستان سعودی را به تملک آن واخواهد داشت.

09:19 دستاوردهای فنی ایران چالش بزرگ غرب در مذاکرات هسته‌ای ژنو خواهد بود. غرب درحالی در مذاکرات هسته‌ای با ایران شرکت کرده است که با وجود نگرانی‌هایی مبنی بر قابلیت فنی ایران همچنان می‌توان به مثبت بودن نتیجه مذاکرات خوشبین بود.

09:08 دیپلمات‌های ایرانی: ملت ما را دعا کنند. تیم مذاکره کننده کشورمان در شرایطی عازم محل ژنو شد که مشاهدات خبرنگار تسنیم از روحیه بالای دیپلمات‌های ایرانی خبر می‌دهد.

08:36 دور اول مذاکرات احتمالا ساعت 11 به وقت تهران برگزار می‌شود. برخی از شبکه های تلویزیونی سوئیس از آغاز اولین دور مذاکرات ایران هسته ای و 1+5 در ساعت 9:30 به وقت محلی این کشور خبر می دهند.

08:28 ایران در تلاش برای از بین بردن نگرانی‌ها درباره پرونده هسته‌ای است. کارشناسان تاکید می‌کنند که ایران هم اکنون تلاش‌های خود را بر از بین بردن نگرانی‌های جامعه بین المللی درباره پرونده هسته‌ایش و اینکه این پرونده خطری برای جهانیان ندارد، متمرکز کرده است.

08:27 ایران هسته ای برای ایرانیان یک افتخار ملی است. یک عضو ارشد آکادمی علوم اجتماعی چین به غرب خاطرنشان ساخت که موضوع هسته ای برای یکایک ایرانیان یک افتخار ملی به شمار می آید و این موضوع برای آنان بسیار حساس و با اهمیت است.

08:19 درخواست انتقال اورانیوم به خارج نباید پیش شرط مذاکرت با ایران باشد. معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که درخواست انتقال اورانیوم غنی شده به خارج نباید پیش شرط مذاکرت ایران و گروه 1+5 تعیین شود.

08:18 دور اول مذاکرات ژنو تا ساعاتی دیگر آغاز می‌شود. دور اول مذاکرات ژنو تا ساعاتی دیگر میان تیم مذاکره کننده ایرانی و گروه موسوم به 5+1 آغاز می‌شود. زمان دقیق آغاز این دور از مذاکرات هنوز اعلام نشده است.

07:51 وزیر خارجه سوئیس درباره نتایج نشست ایران و 1+5 اظهار خوشبینی کرد. معاون وزیر خارجه سوئیس در گفت وگویی با اشاره به سفر اخیر خود به تهران ، پیش بینی کرد که نشست اخیر ایران و گروه 1+5 در فضای تعامل آمیز حرکت خواهد کرد و طرفین گام های بیشتری را برای نزدیکی آرای خود بر می دارند.

07:46 مذاکرات ایران و 1+5 در "کاخ ملل" ژنو برگزار می‌شود. دور جدید گفت‌وگوهای ایران و گروه موسوم به 1+5 درباره پرونده صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی، صبح امروز سه‌شنبه 23 مهر‌ماه در محل "کاخ ملل" در ژنو دنبال خواهد شد.

06:42 تبلیغات منفی و فضاسازی رسانه‌های صهیونیستی-آمریکایی علیه ایران ادامه دارد.گروهی از عوامل رسانه ای لابی صهیونیستی- آمریکایی در آستانه برگزاری دور جدید گفت وگوهای ایران و گروه 1+5 برای فضا سازی رسانه ای علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی به تکاپو افتاده اند.

22 مهـــــــــــــــــــــــــــــــــــر 1392 

23:06 تمامی دیپلمات‌های گروه 1+5 وارد سوئیس شده‌اند. تمامی دیپلمات‌های گروه 1+5 برای مذاکره با تیم ایرانی وارد ژنو شده‌اند، همچنین گزارشگران رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه نیز در هتل‌های نزدیک به محل برگزاری نشست حضور یافته‌اند.

22:34 ظریف و اشتون در ژنو دیدار کردند/بسته پیشنهادی ایران فردا ارائه می‌شود. وزیر امور خارجه ایران، و کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در ضیافت شامی در ژنو با یکدیگر دیدار و درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت‌و گو کردند.

همچنین برخی از منابع آگاه از ارائه بسته پیشنهادی ایران در روز سه‌شنبه و در آغاز نشست تیم مذاکره کننده کشورمان و گروه 1+5 خبر دادند.

22:16 اشتون: منتظر ایده‌های ایران هستیم/با خوش‌بینی‌ محتاطانه‌ای به ژنو آمده‌ام. مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای ضمن ابراز خوشبینی نسبت به مذاکرات ایران و 1+5 اعلام کرد که در این دو روز پیشنهادهای هر دو طرف بررسی خواهند شد.

21:10 یک مقام‌ ایرانی در ژنو: ایران نسبت به پیگیری مطالبات خود در نشست 1+5 جدی است. یک مقام نزدیک به هیئت مذاکره کننده هسته ای ایران از برنامه جدید کشورمان در دور جدید مذاکرات با گروه 1+5 خبر داد و گفت که در این دور از مذاکرات هرگز درباره اصول و مبانی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران عقب نشینی نخواهیم کرد.

20:39 مقام ارشد آمریکایی: آمریکا آماده کاهش سریع تحریم‌های ایران است. مقام ارشد دولت آمریکا ضمن اشاره به زمان‌بر بودن مذاکرات اعلام کرد: واشنگتن حاضر است در صورت برطرف شدن نگرانی‌ها از جانب تهران تحریم‌ها را سریعاً کاهش دهد.

18:54 ظریف و اشتون تا ساعاتی دیگر دیدار می‌کنند. رئیس هئیت مذاکره کننده کشورمان تا ساعتی دیگر با رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار می‌کند.

18:35 معاون وزیر خارجه روسیه: نباید از ایران انتقال اورانیوم غنی‌سازی شده درخواست شود. معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که نباید در مذاکرات ایران و گروه 1+5 از طرف ایرانی انتقال اورانیوم غنی سازی شده به خارج از ایران به عنوان پیش شرط مذاکرات درخواست شود.

18:01 ظریف: جدیت اعضای 1+5 را می‌سنجیم. وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در دور جدید مذاکرات اولین آزمایش جدی برای سنجش میزان جدیت اعضای 1+5 است.

17:54 تیم مذاکره کننده ایران وارد ژنو شد. تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران دقایقی پیش برای شرکت در دور جدید مذاکرات با گروه 1+5 وارد ژنو شد.

15:01 واشنگتن‌پست: توقف دستگاه‌های پیشرفته غنی‌سازی و رآکتور اراک پیش شرط توافق هسته‌ای با ایران باید باشد. روزنامه آمریکایی در سرمقاله خود و در آستانه مذاکرات 1+5 و ایران از دولت آمریکا خواسته تا هر گونه توافق با ایران را منوط به توقف کامل آنچه که غنی سازی با توان تسلیحاتی می‌داند،‌ سازد.

14:39 رسانه‌های غربی در آستانه مذاکرات ایران و 1+5 جوسازی گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند.

12:35 عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا: هیچ مدرکی دال بر تسلیحاتی بودن برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد. عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا و کارشناس برجسته مسائل ایران با اشاره به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران و خوشبینی‌اش درباره آینده مذاکرات آن را فرایندی تدریجی دانست که نیازمند اعتمادسازی دوجانبه است.

12:18 تیم مذاکره‌کننده ایران تهران را به مقصد ژنو ترک کرد. تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با ترکیبی از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، سید عباس عراقچی، مجید تخت‌روانچی، حمید بعیدی‌نژاد، داود محمدنیا و امیری به‌منظور شرکت در دور جدید مذاکرات ایران با گروه 1+5، لحظاتی قبل تهران را به مقصد ژنو ترک کرد.

12:17 باید در مذاکرات منافع ملی کشور تأمین شود. وزیر امور خارجه کشورمان گفت: کار دشواری آغاز شده است و از مردم می‌خواهم تا در روز عرفه برای موفقیتمان دعا کنند.

12:13 کارشناسان سیاسی غربی معتقدند نشست ژنو فرصت منحصر به فردی به منظور آغاز یک روند دیپلماتیک مستمر و کاهش بحران بین تهران و غرب است.

11:53 تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای وارد فرودگاه مهرآباد شد. تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران برای عزیمت به ژنو و شرکت در دور جدید مذاکرات با گروه 1+5 وارد فرودگاه مهرآباد شد.

11:42 ریابکوف: مذاکرات ژنو در سطح وزیران به بسترسازی قوی نیاز دارد. معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به خبر جلسه ایران و 1+5 در سطح وزیران آن را زود دانست.

11:21 مدیر پروژه‌ ایران در دولت آمریکا:اگر پیشنهاد تهران در مذاکرات ژنو اساسی باشد واشنگتن با معضل روبرو خواهد بود. دیپلمات سابق آمریکایی و مدیر پروژه‌ ایران در دولت آمریکا در آستانه نشست کشورمان و گروه 5+1 اذعان کرد که اگر تهران با یک پیشنهاد اساسی وارد این مذاکرات شود، واشنگتن با معضل بزرگی در روابط خود با تل‌آویو مواجه خواهد شد.

09:11 تیم مذاکره‌کننده ایران ساعاتی دیگر عازم ژنو می‌شود. تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران برای شرکت در دور جدید مذاکرات با گروه 1+5 عازم ژنو می‌شود.

07:49 ظریف خواستار حمایت همه گروه‌های سیاسی از تیم مذاکره کننده ایران شد. وزیر خارجه کشورمان در آستانه مذاکرات با 5+1 خواستار حمایت همه گروهها و جناح‌های سیاسی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در مذاکرات ژنو شد.


منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
FRANCE
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
0
0
طرح ایران چه بود؟ چرا محتویات طرح ایران برای آمریکاییها حلال است ولی برای مردم ایران حرام!؟
ناشناس
|
FRANCE
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
0
0
ظاهراً احمدی نژاد را آوردند تا قطعنامه ها علیه ایران به راحتی صادر شوند، حالا که تحریمها دارند خفه می کنند، به این راحتی برداشته نخواهند شد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار