کد خبر: 616585
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
روحانی طی حکمی، محمد شریعتمداری را به عنوان جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی منصوب کرده است. به‌دلیل اهمیت این شوراها ریاست این شوراها به‌عهده رئیس‌جمهور است.
 
محمد شریعتمداری هفت روز پیش با حکم حجت الاسلام حسن روحانی به عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهور در دولت تدبیر و امید منصوب شد. وی 17 مهر و پس از انتصاب به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور برای اولین بار در جلسه هیئت دولت شرکت کرد.
 
محمد شریعتمداری در سوابق خود، حضور 8ساله در رأس وزارت بازرگانی دولت اصلاحات را دارد و پس از پایان مأموریتش در دولت اصلاحات، به عنوان یکی از اعضای شورای راهبردی روابط خارجی ایران منصوب شد.
 
وی در انتخابات یازدهم دوره ریاست جمهوری با شعار "اعتدال" داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد، اما از سوی شورای نگهبان صلاحیتش احراز نشد.
 
شریعتمداری پس از اعلام نتایج و پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، به رئیس‌جمهور منتخب پیوست و در برخی سفرها و دیدارها از جمله سفر رئیس‌جمهور منتخب به قم، همراه وی بود و در کمیته‌های انتخاب و معرفی وزرا به رئیس جمهور منتخب نیز یکی از اعضای کمیته‌ها به شمار می‌رفت.
 
با انتصاب وی به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور، دولت تدبیر و امید تصمیم گرفته که اختیارات این معاونت را از آنچه قبلاً بوده با تفویض اختیاراتی جدید، بالا ببرد تا هم دولت سبک‌تر شود و هم معاونت اجرایی بتواند با حوزه اختیارات بیشتری که دارد، بخش اجرایی دولت را پیش ببرد.
 
بر همین اساس روحانی طی حکمی، محمد شریعتمداری را به عنوان جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی منصوب کرده است. به‌دلیل اهمیت این شوراها ریاست این شوراها به‌عهده رئیس‌جمهور است.
 
در عین حال، از این پس فعالیت‌های ستاد سوخت، مرکز جهانی شدن نیز به‌عهده معاونت اجرایی ریاست جمهوری بوده و این معاونت مسئولیت اداره امور این 2 نهاد را به‌عهده می‌گیرد.
 
البته در چارت جدید معاونت اجرایی رئیس‌جمهور، همچون دولت‌های پیشین، حوزه سفرهای استانی نیز به‌عهده معاونت اجرایی ریاست‌ جمهوری گذاشته شده است.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، ساختار و برنامه‌های جدید معاونت اجرایی هم‌اکنون با نگاهی به کلیه وظایف و عملکردها در ادوار گذشته و بررسی نقاط قوت و ضعف و جلوگیری از موازی‌‌کاری‌ها در حال تنظیم است تا پس از گرفتن مهر تأیید از سوی رئیس جمهور و شورای عالی اداری، برمبنای وظایف جدید، مسئولیت اجرای برنامه‌ها و تکالیف را به‌عهده بگیرد.
 
با واگذاری برخی مسئولت‌های رئیس‌جمهور به معاونت اجرایی، برخی سازمان‌ها همچون سازمان فضایی نیز به زیرمجموعه معاونت اجرایی می‌روند تا حوزه اختیارات معاونت اجرایی رئیس جمهور، بیش از پیش گسترده شود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار