کد خبر: 616558
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
خطیب نماز عید قربان تهران با بیان اینکه "دشمنان می‌خواهند مسلمانان در ظلمت باشند"، اظهار کرد: اگر حجی ابراهیمی از سوی حاجیان صورت گیرد، عید واقعی تحقق یافته است و در سایه آن امت اسلامی به عزت و دشمنان آن به ذلت خواهند رسید.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های امروز نماز عید قربان در دانشگاه تهران، در خطبه اول با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: ده روز ابتدایی ماه ذی‌الحجه که آنها را سپری کردیم از جمله روزهای بسیار پرفصیلت بودند به نحوی که پس از شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) در کربلا فرشته‌ای در نفرین نسبت به قاتلان آن حضرت گفت که خدا شما را موفق ندارد که از برکات عید قربان بهره‌مند شوید.
 
وی با تبریک عید قربان به امت اسلامی اظهار کرد: اگر حجی که امت اسلامی به جا می‌آورند، حجی «ابراهیمی» باشد، در پی آن شاهد وقوع عیدی واقعی خواهیم بود. در پی آن نیز برای امت اسلامی و برای دشمنان این امت ذلت تحقق خواهد یافت ولی اگر حج، امت اسلامی را به این عزت نرساند حجاج باید در حج خود تأمل کنند.
 
خطیب نماز عید قربان تهران با بیان اینکه "در مراسم معنوی حج فرصت‌های مختلفی جهت طرح مشکلات مسلمانان و یافتن راه حل برای آنها وجود دارد"، گفت: مسلمانان باید امت واحده باشند و در حال حاضر باید این سوال را پرسید که آیا این امت به چنین وحدتی رسیده است؟
 
موحدی کرمانی در ادامه گفت: با توجه به اینکه یک حاجی در طول انجام مناسک حج، سه روز به رمی جمرات می‌پردازد باید دانست که حج به ما درس دشمن‌شناسی می‌دهد.
 
وی همچنین با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه اظهار کرد: امروز بحمدالله در منطقه ما بیداری اسلامی رخ داده و باید متوجه مکاید و حیله‌های دشمنان جهت از بین بردن این رخداد و نیز وحدت امت اسلامی باشیم.
 
موحدی کرمانی اظهار کرد: ایجاد تفرقه و اینکه نگذارند مسلمانان از ظلمت خارج شوند و تلاش داشته باشند که آنها را در این محیط ماندگار کنند، از جمله حیله‌های دشمنان علیه آنان است.
 
به گزارش ایسنا، موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز عید قربان نیز گفت: امت اسلامی باید به رعایت تقوا توجه زیادی داشته باشند، زیرا در سایه تقوا، آنان «صابر» و «مرتبط با هم» می‌شوند.
 
وی با اشاره به واقعه گوساله‌پرست شدن بنی‌اسراییل در غیاب حضرت موسی(ع) خاطرنشان کرد: در 10 شبی که حضرت موسی(ع) در میان امت خود حضور نداشت، اتفاقی بسیار تلخ رخ داد، زیرا تربیت‌شدگان آن حضرت یک‌شبه گوساله‌پرست شدند.
 
خطیب نماز عید قربان تهران افزود: اگر عبادت پشتوانه عبودیت و بصیرت نداشته باشد، سرنوشت عبادت‌کنندگان این‌گونه خواهد شد و بنی‌اسراییل این دو مهم را نداشتند و با یک فتنه «سامری» همه چیز از دست آنان رفت.
 
موحدی کرمانی با بیان اینکه "در نظام هستی پیدایش فتنه جهت آزمودن افراد، برنامه‌ای طبیعی است"، ادامه داد: در این مسیر انسان‌های سالم از امتحانات به درستی خارج می‌شوند.
 
وی اضافه کرد: گاهی سرنوشت یک قوم این‌گونه می‌شود که نماینده پیشوای خود را قبول ندارند، هرچند که پیشوا و امام خود را قبول دارند و این بسیار خطرناک است. در حال حاضر نیز برخی در جامعه ما وجود دارند که امام زمان(عج) را قبول دارند ولی جایگاه ولی فقیه را نمی‌شناسند و این همانند مصیبت آن قوم است.
 
موحدی کرمانی اظهار کرد: عزتی که نصیب این کشور شد، در سایه تبعیت دیروز از امام راحل و از رهبری در امروز بوده است و این ملت با شکستن و سوزاندن گوساله‌ها به اینجا رسیده‌اند. امروز هم مسلمانان باید این گوساله‌های معبود و طاغوت‌ها را بشکانند و همان‌طور که شاهد هستیم تعدادی را شکانده‌اند، بقیه را نیز باید برای رسیدن به عزت بشکانند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار