کد خبر: 616555
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
یورونیوز گزارش داد که مایکل مان - سخنگوی کاترین اشتون - در حاشیه مذاکرات هسته‌یی در ژنو ابراز امیدواری کرد که دور جدید مذاکرات نقطه عطفی برای پیشبرد دیپلماسی در قبال ایران باشد.
مایکل مان - سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا - در گفت‌وگو با شبکه خبری یورونیوز در پاسخ به اینکه "چه انتظاری از تهران می‌رود؟" گفت: آنچه ایران باید انجام دهد، اثبات این امر به جامعه بین‌المللی است که به دنبال یک برنامه هسته‌یی تسلیحاتی نیست. این مساله باید بر اساس توافق با ما و بعد دادن اجازه به بازرسان بین‌المللی برای اثبات آن، صورت گیرد.
 
مان افزود: این انتهای بازی است، ولی قبل از آن، آنها باید پروسه‌ای را با تعامل جدی و سازنده در این مذاکرات آغاز کنند؛ کاری که قبلا نکرده بودند. ما امیدواریم وزیر جدید به حرف‌هایش عمل کند و این بار از طرف مقابل چیز ملموسی را شاهد باشیم.
 
سخنگوی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اکنون باید پس از گفت‌وگوها شاهد عمل بود.
 
وی افزود: ما از زمان انتخاب رییس‌جمهور جدید ایران چیزهای زیادی از طرف ایرانی شنیده‌ایم، ولی هنوز چیزی را که سیاه و سفید (به شکل مکتوب و با همه جزئیات) نوشته شده باشد، ندیده‌ایم. آنها می‌دانند باید چه کار کنند.
 
مان در ادامه اظهاراتش گفت: ما امیدواریم این یک نقطه عطف برای دیپلماسی باشد. پنج دور قبلی مذاکرات چندان موفقیت‌آمیز نبود، زیرا ایران تعامل نمی‌کرد. اگر آنها با پیشنهادات ملموس و واقعا سازنده به حرفهایشان عمل کنند، آنگاه (این مذاکرات) می‌تواند یک نقطه عطف باشد. ولی بیایید اشتباه نکنیم و خود را گول نزنیم؛ این یک پروسه بسیار دشوار خواهد بود، زیرا کاری که در اینجا می‌کنیم بسیار پیچیده است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار