کد خبر: 616324
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷
محمد حسين جعفريان
 دقت كرده‌ايد برخي رفتارهاي ما ايرانيان چقدر منحصر‌به فرد و گاه متضاد است؟ مثلاً چند ماه مانده به اول مهر هزار و يك محفل و رونمايي و امثال ذلك مي‌گذاريم تا نوشت‌افزار ايراني را به ملت معرفي كنيم و در رسانه‌ها نوع فرنگي اين محصولات را تقبيح مي‌كنيم و هوار مي‌كشيم چرا بايد بر دفاتر مشق فرزندانمان تصاوير قهرمانان بيگانه باشد و... اما ناگهان خبر مي‌رسد فلان مقام ارشد دولتي و آموزشي در روز نخست لطف كرده‌اند و در فلان جا زنگ اول را به صدا درآورده و بعد نوشت‌افزار و هدايايي به دانش‌آموزان اعطا كرده‌اند كه همه منقوش به همان تصاوير و از همان نوعي بوده كه ماه‌هاست عليه‌اش تبليغ مي‌كنيم! اين رفتار منحصر به موضوعي كه آمد نيست. بدبختانه ندانم‌كاري‌هاي عجيب و غريب از اين دست فراوانند.
 
در ستون حرف مردم يكي از روزنامه‌ها كه پيام داده بود:«400 تومان مصرف گاز، 1900 تومان آبونمان و ماليات و بيمه عوارض جديد گاز و... معني درست مصرف كردن را هم فهميديم!» شما را به خدا تناقض را ببينيد! بديهي است با چنين اوضاع و احوالي مردم نسبت به اغلب توصيه‌هاي دولتمردان مردد يا بي‌اعتنا باشند. شب و روز در رسانه‌ها به مردم پيام مي‌دهيم و خواهش و تمنا كه «لامپ اضافي خاموش!» مصرفتان را مديريت كنيد و... بعد خانواده‌اي كه بايد الگو باشد و به خاطر عمل به اين توصيه‌ها تشويق شود،‌ چرا كه در طول دو ماه تنها 400 تومان گاز مصرفي‌اش بوده، ناگهان در قبض خود بيش از سه برابر مبلغ مصرفي، مجبور به پرداخت انواع و اقسام پول‌هاي ديگر مي‌شود.
 
اين رفتار خنده‌دار نيست؟ مدت‌هاست در مورد حق فني داروخانه‌ها نيز همين قصه تكرار مي‌شود. از يك طرف هي به ملت و جامعه پزشكي توصيه مي‌شود از اسراف در مصرف دارو خودداري كنيد و... از آن سو طرف مي‌گويد، نسخه را برده‌ام داروخانه، مثلاً يك قلم قرص بوده كه 150 تومان قيمتش شده، اما قريب 10 برابر آن حق فني از من گرفته‌اند! در چنين حالتي آيا ما عملاً مردم را به استفاده خودسرانه دارو تشويق نمي‌كنيم به اينكه طرف نسخه را اصلاً به داروخانه ارائه نكند، برود همان قرص را بگيرد و برود پي كارش! به نظر مي‌رسد اغلب اين طرح‌ها خام اجرا مي‌شوند. در آغاز كار درست كارشناسي نمي‌شود كه حواشي ماجرا مديريت شود.
 
لذا اين عدم توجه به جزئيات، در عمل و هنگام پياده‌سازي اين طرح‌هاي كلان سبب مي‌شود اصل قضيه نيز تحت‌الشعاع قرار گرفته و با وجود صرف هزينه‌هاي كلان براي اجرا، نتيجه مطلوب به دست نيايد. حال آنكه اگر از همان ابتدا همه جوانب بررسي شود و اين نكات ريز ديده و براي آنها چاره‌اي انديشيده شود، هنگام اجرا به نتيجه معكوس نمي‌رسيم و مي‌توانيم آنچه را گفتيم به درستي عمل و مديريت كنيم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
0
0
جناب نویسنده شما میدونی داری به افراد تحصیل کرده ای که20 سال از زندگیشون رو با تلاش در راه کسب علم گذروندن و خون دل خوردن برای خدماتی که الان میتونن ارایه بدن زحمت کشیدن،توهین میکنی
شما از علم داروسازی و خدماتی که در یک داروخانه ارایه میشه چقدر میدونید
شما میتونی تصور کنی اگه داروخانه بدون علم یک داروساز میبود تا الان به سر مردم چی اومده بود
شما و اون آقایانی که اینها رو تصویب میکنن حتی اینقدر آگاهی ندارن که بتونن تصور کنن بدون مسولیت پذیری یک دکتر داروساز در داروخانه چه مشکلی پیش میاد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار