کد خبر: 616323
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۲
فردا برگزار مي‌شود
جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران توسط انجمن سينماي جوانان ايران و به دبيري هاشم ميرزاخاني از فردا (دوشنبه) تا ۲۸ مهر ماه در تهران در پرديس سينما «ملت» و از ۳۰ مهر ماه تا سوم آبان ماه در سراسر كشور برگزار مي‌شود.
جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران توسط انجمن سينماي جوانان ايران و به دبيري هاشم ميرزاخاني از فردا (دوشنبه) تا ۲۸ مهر ماه در تهران در پرديس سينما «ملت» و از ۳۰ مهر ماه تا سوم آبان ماه در سراسر كشور برگزار مي‌شود.
 
به گزارش «‌جوان» هاشم ميرزاخاني دبير سي‌امين جشنواره فيلم كوتاه تهران با بيان اين مطلب در دومين نشست رسانه‌اي كه به منظور تشريح كم و كيف اين جشنواره برگزار شد، گفت: با وجود مشغله بسياري كه براي برگزاري اين جشنواره داشتيم، همچنان ساير برنامه‌هاي انجمن سينماي جوان در حال انجام است. به اين معني كه قرار است در 10 آبان ماه آزمون بلندمدت فيلمسازي برگزار كنيم. وي در ادامه با اشاره به افزودن بخشي با عنوان «افق نو» در جشنواره سي‌ام فيلم كوتاه تهران افزود: در اين بخش آثار كارگردان‌هايي مورد بررسي قرار مي‌گيرند كه فعاليت‌هاي خود در حوزه فيلمسازي را از انجمن سينماي جوان آغاز كردند و توانستند در جشنواره ملي و بين‌المللي افتخارآفرين باشند.
 
 دبير سي‌امين جشنواره فيلم كوتاه تهران در ادامه گفت: از همين رو پنج فيلم «تنهاي تنهاي تنها» به كارگرداني احسان عبدي‌پور كه از جمله هنرجويان انجمن سينماي جوان در دفتر بوشهر بوده است، فيلم «سر به مهر» به كارگرداني هادي مقدم‌دوست كه از فيلمسازان انجمن سينماي جوان دفتر تهران بوده، فيلم «گهواره‌اي براي مادر» به كارگرداني پناه برخدا رضايي كه از هنرجويان انجمن سينماي جوان در دفتر اراك بوده است و همچنين فيلم «دهليز» در اين بخش به نمايش در مي‌آيد.
 
 ميرزاخاني افزود: يكي از دلايل برگزاري اين بخش از جشنواره اين است كه سينماي حرفه‌اي همواره خود را مديون سينماي كوتاه مي‌داند. به همين دليل انجمن سينماي جوان خود را موظف دانست تا ارتباط بين دنياي سينماي حرفه‌اي و فيلم كوتاه را تشريح كند. بخش افق نو دقيقاً به منظور تشريح اين مهم است. دبير جشنواره سي‌ام فيلم كتاه در ادامه درباره داوران بخش ملي و بين‌المللي اين جشنواره گفت: هيئت داوران كار خود را در دو بخش فيلم‌هاي كوتاه ملي و بين‌المللي آغاز كردند. محمد بزرگ نيا، احمد ضابطي جهرمي، محمدعلي صفورا، مهدي فرجي، مهدي كرم‌پور، محمدرضا سكوت و سيدناصر هاشم‌زاده از جمله داوران بخش مسابقه ملي هستند.
 
همچنين در بخش بين‌الملل جشنواره هم داوران كار خود را آغاز كرده‌اند. وي افزود: در بخش مسابقه ملي 19 تنديس، جايزه نقدي و حمايت از توليد اثر بعدي را داريم. همچنين جايزه استعداد جوان را در اين دوره از جشنواره اهدا خواهيم كرد و در اين بخش قرار است جايزه ويژه استعداد جوان از ميان متولدين 72 هم انتخاب كنيم.
 
دبير سي‌امين جشنواره فيلم كوتاه تهران در پايان صحبت‌هاي خود با اشاره به حضور فيلم‌هاي كوتاه با محوريت سينماي كودك در جشنواره گفت: امسال سينماي كودك را همچون گذشته در دستور كار قرار داده‌ايم و قرار است مجموعه آثار با محوريت كودك در 10 كشور برگزار شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار