کد خبر: 616305
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
سخنگوي دولت با اشاره به كسري منابع
معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با اشاره به كسري هزار ميلياردي در تأمين مالي يارانه‌هاي نقدي از انجام بررسي‌ها براي حذف سه دهك همچنين احتمال افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي خبر داد.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با اشاره به كسري هزار ميلياردي در تأمين مالي يارانه‌هاي نقدي از انجام بررسي‌ها براي حذف سه دهك همچنين احتمال افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي خبر داد.

محمدباقر نوبخت با بيان اينكه دولت ماهانه 3 هزار و 500 ميليارد تومان يارانه به بيش از 76 ميليون ايراني پرداخت مي‌كند به آخرين آمارها در زمينه پرداخت يارانه اشاره كرد و گفت: پرداخت اين يارانه‌ها در بودجه دولت 2 هزار و 500 ميليارد تومان در نظر گرفته شده است به عبارتي حدود يك هزار ميليارد تومان كسري وجود دارد كه با توجه به پيش بيني‌ها بايد از محل افزايش قيمت‌ها تأمين شود.

وي همچنين در مورد برنامه دولت براي جبران كسري بودجه از طريق افزايش قيمت سوخت افزود: قبل از اينكه به موضوع افزايش قيمت‌ها بپردازيم بايد گفت در حالي كه مجلس دولت را موظف كرده كه 38 درصد از قيمت‎ها را افزايش دهد، تاكنون اين اتفاق نيفتاده است. نوبخت ادامه داد: طبق ماده 7 قانون هدفمند كردن يارانه‌ها نبايد مبلغ پرداختي به صورت مساوي در بين مردم پرداخته شود، لذا بايد دهك‌هايي كه نيازمند دريافت يارانه هستند شناسايي و به آنها پرداخت شود.

نوبخت درباره اينكه دولت موافق حذف سه دهك از يارانه‌ها است، بيان كرد: بنده در اولين حضورم بعد از انتخابات در رسانه ملي اعلام كردم كه چند دهك ثروتمند بايد از قانون هدفمند كردن يارانه‌ها حذف شود كه اين موضوع از سوي رسانه‌ها نيز منعكس شد لذا ما بايد با اين موضوع به صورت عادلانه و منطقي برخورد كنيم. معاون برنامه‌ريزي و راهبردي رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه در شرايطي كه دولت يازدهم قصد دارد قانون هدفمند كردن يارانه‌ها را به ثمر برساند بايد تصميمي بجا گرفته شود، گفت: از اين رو دولت فعلي چهار گروه را براي شناسايي خانوارهاي نيازمند به يارانه‌ها ترسيم كرده است. نوبخت همچنين درباره حذف سه دهك از يارانه‌ها اظهاركرد: به طور حتم ما در دولت يازدهم آنچه را كه قصد داشته باشيم انجام دهيم، اطلاع‌رساني مي‌كنيم و اعتقاد داريم از نظر عدالت حذف سه دهك بالا از يارانه‌ها مقبول است ولي اين موضوع به راحتي قابل اجرا نيست كه ما معتقديم روي تك تك مصوبات بايد بحث و بررسي دقيقي انجام شود. وي معتقد است كه قيمت‌هاي حامل انرژي بايد به طوري افزايش يابد كه اين موضوع با يك مطالعه دقيق انجام شود و بين دولت و مجلس در اين زمينه همكاري‌هاي قانوني وجود داشته باشد، چنانچه اين موضوع در حال حاضر نيز وجود دارد. نوبخت خاطر‌نشان كرد: در ارتباط با بودجه 92 با مجلس رايزني داشته‌ايم، لذا به طور حتم نسبت به بودجه سال آينده نيز همين كار را ادامه خواهيم داد. معاون برنامه‌ريزي و راهبردي رئيس‌جمهور همچنين با اشاره به اينكه بايد راجع به هدفمند كردن يارانه‌ها با پختگي عمل شود، گفت: به طور حتم مردم زماني از عملكرد دولت نسبت به اين قانون استقبال خواهند كرد كه منطق در آن وجود داشته باشد.

وي افزود: مردم اطمينان حاصل كنند كه دولت تدبير و اميد هر برنامه‌اي را انجام مي‌دهد، منافع آنها را در نظر مي‌گيرد و آنچه تصميم جمعي دولت يازدهم است توجه به اين نكته است كه بيشترين آرامش و رفاه را براي مردم ايجاد كند.

نوبخت در ادامه سخنان خود با اشاره به رشد اقتصادي منفي 4/5 درصد و همچنين وجود تورم 36 درصدي در زمان روي كار آمدن دولت يازدهم گفت: تمام تلاش دولت تدبير و اميد برآن است تا با اميد مردم مشكلات آنها را يك به يك رفع كرده و آنها را تقليل دهد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار