کد خبر: 616123
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
در صورت عدم اعتراض اتحادیه اروپا به کاهش تحریم‌های کشتیرانی، این تحریم‌ها به تدریج کاهش یافته و آثار آن تا چهار ماه آینده خود را نشان می‌دهد.

در صورت عدم اعتراض اتحادیه اروپا به کاهش تحریم‌های کشتیرانی، این تحریم‌ها به تدریج کاهش یافته و آثار آن تا چهار ماه آینده خود را نشان می‌دهد.

مسعود دانشمند، رییس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی ایران درباره‌ اثرات کاهش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه کشتیرانی ایران با تاکید بر این‌که در صورت عدم اعتراض اتحادیه اروپا به این رای دادگاه آثار کاهش تحریم‌ها تا چهارماه آینده مشخص می‌شود، بیان کرد: تحریم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سوی اتحادیه اروپا بود.

وی ادامه داد: دادگاهی در این اتحادیه رای به کاهش تحریم‌ها علیه کشتیرانی ایران داده و براساس قانون، اتحادیه اروپا دو ماه وقت دارد که به این رای دادگاه اعتراض کند.

دانشمند با بیان این‌که اگر اتحادیه اروپا به رای این دادگاه اعتراض نکند تاثیر آن بر فعالیت‌های تجاری ایران در طی پروسه‌ای مثبت ارزیابی می شود، گفت: در غیر این صورت با اعتراض به این رای دادگاه پروسه طولانی‌تر شده و تصمیم‌گیری درباره‌ این موضوع به دادگاه‌های بالاتر ارجاع داده می‌شود.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: در صورت عدم اعتراض، تحریم‌ها به تدریج کاهش یافته و آثار آن تا چند ماه آینده خود را نشان می‌دهد.

به گفته‌ی وی این‌که بخواهیم بگوییم رای آن دادگاه در حال حاضر باعث شده که تحریم‌ها به‌طور کامل از کشتیرانی برداشته شده اشتباه است و هم‌چنان ورود وخروج کالا‌ها به ایران با همان شیوه‌ی قبل از اعلام این رای انجام می‌شود.

او با بیان این‌که این موضوع یک رای مقدماتی بوده است خاطرنشان کرد: تحریم شرکت تایدواتر نیز هم‌چنان بلاتکلیف است، زیرا این شرکت را آمریکا تحریم کرده نه اتحادیه اروپا.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این‌که به نظر نمی‌رسد که اتحادیه اروپا بخواهد نسبت به رای این دادگاه اعتراضی داشته باشد تصریح کرد: ولی بازگشت روند کشتیرانی در ایران به روال طبیعی خود موضوعی نیست که یک شبه رخ دهد و باید چند ماه از اجرایی‌شدن این تصمیمیم بگذرد.

وی در پایان گفت: حداکثر تا چهارماه آینده مشخص نمی‌شود که میزان تاثیر کاهش تحریم‌ها علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تا چه حد بوده است.

به گزارش ایسنا، پیش از این مدیرعامل سازمان کشتیرانی از لغو تحریم‌ها از سوی اتحادیه اروپا نسبت به کشتیرانی ایران خبر داده بود.

محمدحسین داجمر اظهار کرده بود که از 25 شهریور اتحادیه اروپا به خروج سازمان کشتیرانی ایران از یکی از تحریم‌ها که بر این سازمان وارد شده بود رای داده‌ است. تا دو ماه نیز اجازه اعتراض به این رای آزاد بوده و اگر تا زمان مقرر اعتراض به رای وارد نشود این رای لازم الاجراست.

این رای برای خروج شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و 17 شرکت وابسته به این سازمان صادر شده است.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار