کد خبر: 616067
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در خصوص پرونده حصر نیز گفت: قرار نیست وزارت دادگستری در این زمینه دخالت کند از قبل در این باره در شورای امنیت تصمیم گیری می شده و حالا نیز باید همانجا تصمیم گیری شود.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه سفر رئیس قوه قضائیه به استان آذربایجان غربی  در خصوص واگذاری ساختمان جهاد کشاورزی به خبرنگاران اظهار داشت: این ساختمان چند سال در معرض فروش قرارداشت و مدتی نیز خالی بود.

 در این مدت تعداد زیادی خریدار این ساختمان بودند که قوه قضائیه از جمله خریداران بود. قوه قضائیه این ساختمان را خریده و این که در برابر آن پولی نداده، قرار بود دولت متقبل هزینه باشد.

وی افزود: حالا قوه قضائیه در این ساختمان مستقر شده و پولی زیادی را در آنجا خرج کرده است. قبول دارم فروش ساختمان وزارت جهاد کشاورزی درست نبوده است، ساختمانی که 30 - 40 سال قبل ساخته شده و بلواری به نام آن است. باید در این خصوص تدبیر می کردند که مقامات وقت در این باره بی تدبیری کرده اند.

وزیر دادگستری ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی این ساختمان را تخلیه و واگذار کرده و قوه قضائیه آن را خریده است حالا اگر قرار است پول آن داده شود باید هر چه زودتر تلاش کند پول ساختمان را پرداخت کرده و یا ساختمان دیگری برای قوه قضائیه تدارک داده شود تا به آنجا منتقل شود.

خبرنگاری پرسید این بی تدبیری مربوط به دولت است یا قوه قضائیه که پورمحمدی در پاسخ گفت: قوه قضائیه چه گناهی دارد آدم عاقل جای خوب را خریده و در آن مستقر شده است اما از سوی دیگر وزارت جهاد کشاورزی محلی که متعلق به خودش بوده و به آن نیاز داشته را واگذار کرده که باید بگوید چرا آنجا را فروخته است.

وزیر دادگستری در ادامه در خصوص تدوین منشور حقوق شهروندی نیز اظهار داشت: این دولت در راستای سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی و سیاست کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تصمیم دارد هر چه زودتر منشور حقوق شهروندی را آماده کند. معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز مسئول تدوین آن شده و قرار است دستگاههای دیگر بخصوص وزارت دادگستری و قوه قضائیه کمک کنیم تا هر چه زودتر این منشور آماده شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم کار را به خوبی انجام دهیم و جلساتی در این رابطه برگزار شده و کار زیادی نیز انجام شده است. قوانین خوب و جامعی در کشور داریم که می توان به قانون اساسی که فصل سوم حقوق ملت است و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و قوانین دیگر اشاره کرد.

پورمحمدی اظهار داشت: این مجموعه قوانین باید تنظیم، ترکیب و تدوین شود و به صورت یک متن پیوسته و روان و قابل ارائه مطرح شود این کار را معاونت حقوقی ریاست جمهوری انجام می دهد و ما نیز کمک می کنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص پرونده حصر نیز گفت: قرار نیست وزارت دادگستری در این زمینه دخالت کند از قبل در این باره در شورای امنیت تصمیم گیری می شده و حالا نیز باید همانجا تصمیم گیری شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار