کد خبر: 616065
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
نتانیاهو گفت: عدم دست یابی به توافق درباره مسئله هسته ای ایران بهتر از توافق جزئی درباره این مسئله است.

عصر ایران: نتانیاهو گفت: عدم دست یابی به توافق درباره مسئله هسته ای ایران بهتر از توافق جزئی درباره این مسئله است.

 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درخواست های خود را از کشورهای غربی برای ادامه فشارها بر تهران با هدف دست برداشتن ایران از برنامه هسته ای اش تکرار کرد.

نتانیاهو تاکید کرد: بهتر است هیچ توافقی با ایران بر سر برنامه هسته ای اش صورت نگیرد تا اینکه راه حل میانه ای به دست بیاید و براساس آن به ایرانی ها اجازه ادامه غنی سازی داده شود.

نتانیاهو در گفتگو با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گفت: هیچ توافقی بدتر از "توافق بد" نیست. توافق بد یعنی توافق جزئی که بخشی از تحریم ها علیه ایران لغو شود و همزمان به امکانات تهران در زمینه غنی سازی اورانیوم یا فعالیت سایت آب سنگین اراک برای تولید پلوتونیوم و ساخت بمب اتمی، اشاره ای نشود.

ایران هم اکنون مجموعه مذاکراتی را با گروه 1+5 و در راس آنها آمریکا برای حل مسئله هسته ای اش دنبال می کند. برخی از منابع رسانه ای از نزدیکی دو طرف به "توافق مقدماتی" خبر می دهند که براساس آن ایران به بخشی از درخواست ها در موضوع هسته ای اش پاسخ مثبت دهد و آمریکا نیز بخشی از تحریم ها علیه تهران را لغو کند.

نخست وزیر اسرائیل اضافه کرد: برنامه هسته ای ایران خطری علیه موجودیت اسرائیل است.

وی با تکرار تهدیدات خود برای بکارگیری زور علیه ایران گفت: اسرائیل به ایران اجازه نمی دهد به قدرت و توانمندی هسته ای نظامی دست یابد.

نتانیاهو ادامه داد: فکر می کنم ما در مقابل یک تصمیم گیری سرنوشت ساز از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا هستیم.

خبرگزاری روسی ایتارتاس هم به نقل از منابع دیپلماتیک در لندن نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به تازگی به نتانیاهو اطلاع داده که تصمیم گرفته است در صورتی که ایران درباره هسته ای اش امتیازاتی را واگذار کند؛ کاهش تحریم ها علیه تهران را آغاز کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار