کد خبر: 615791
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
هشت روز پس از تعطیلی دولت آمریکا و درحالی که مهلت افزایش سقف بدهی ها رو به پایان است، باراک اوباما جمهوری خواهان مجلس را متهم کرد که دولت را تهدید به رکود کرده اند تا دست از بیمه خدماتی بکشد.
تابناک: هشت روز پس از تعطیلی دولت آمریکا و درحالی که مهلت افزایش سقف بدهی ها رو به پایان است، باراک اوباما جمهوری خواهان مجلس را متهم کرد که دولت را تهدید به رکود کرده اند تا دست از بیمه خدماتی بکشد.

 سخنرانی اوباما در دومین هفته پس از تعطیلی دولت و بعد از گفتگوی تلفنی اوباما و جان بونر، رئیس مجلس نمایندگان و رهبر مبارزه با طرح خدمات درمانی اوباما که تامین مالی بودجه را به بن بست کشانده است، انجام شد.

اوباما در جمع خبرنگاران و خطاب به جان بونر جمهوری خواه گفت: شما نمی توانید بگویید «تا وقتی چیزی را که مردم در انتخابات گذشته رد کرده اند، به من ندهی، من رکود ایجاد خواهم کرد».

به گزارش ای.بی.سی نیوز، اوباما اضافه کرد تصور کنید یه کنگره تحت کنترل دمکرات ها تهدید کند تا زمانی که قانون کنترل اسلحه تصویب نشود، بحرانی جهانی ایجاد خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا از جمهوری خواهان خواست با تصویب لایحه بودجه به بازگشایی دولت کمک کنند و با افزایش سقف بدهی ها، تهدید عدم پرداخت بدهی را از بین ببرند.

وی گفت «بیایید بهانه را متوقف کنیم. بیایید در مجلس رای گیری کنیم. بیایید همین حالا به این تعطیلی پایان دهیم. بیایید این تهدیدها را برطرف کنیم».

گفتنی است براساس آخرین نظرسنجی انجام شده توسط ای.بی.سی نیوز و واشنگتن پست، 70 درصد آمریکایی ها با رویکرد جمهوری خواهان مخالفت کرده اند که افزایش 7 درصدی نسبت به هفته قبل دارد. در عین حال رئیس جمهور آمریکا نیز مخالفت 51 درصد مردم کشورش را برانگیخته است.

در حالی که این وقفه ادامه دارد، انتظار می رود که جمهوری خواهان به اقدامی برای ایجاد یک کمیته جدید از قانون گذاران رای دهند تا مذاکرات بر سر کاهش کسری بودجه، افزایش میزان بدهی و پایان تعطیلی دولت فورا آغاز شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار