کد خبر: 615117
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
سردار رادان
سردار احمدرضا رادان جانشین فرمانده انتظامی کشور در دومین جشنواره رسانه ایمنی و فرهنگ ترافیک به حادثه کشته شدن 40 نفر از هموطنانمان در تصادف دو دستگاه اسکانیا اشاره کرد و گفت: در این حادثه 40 نفر آتش گرفتند و چند روز طول کشید تا آنها را شناسایی کنند اما اندکی بعد تعدادی از مسئولین با ما تماس گرفتند که چرا در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کنید.
خبرگزاری فارس: سردار احمدرضا رادان جانشین فرمانده انتظامی کشور در دومین جشنواره رسانه ایمنی و فرهنگ ترافیک به حادثه کشته شدن 40 نفر از هموطنانمان در تصادف دو دستگاه اسکانیا اشاره کرد و گفت: در این حادثه 40 نفر آتش گرفتند و چند روز طول کشید تا آنها را شناسایی کنند اما اندکی بعد تعدادی از مسئولین با ما تماس گرفتند که چرا در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کنید. من به آنها گفتم پس باید از طرف این 40 نفر مصاحبه‌ای کنیم و از همه آنهایی که خاطرشان مکدر شده عذرخواهی کنیم.

وی ادامه داد: تمام خودروسازهای معتبر خارجی اشتباه خود را می‌پذیرند و در صدد رفع آن برمی‌آیند اما در داخل کشور اینگونه نیست.وی در پایان تاکید کرد: یکی از شاخص‌های اعتباربخشی به کشور انضباط است که انضباط نیز با نحوه رانندگی افراد مشخص می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه اگر حرکت انقلابی خبرنگاران نبود و روند افزایشی تلفات رانندگی ادامه داشت گفت: اکنون شاهد مرگ سالانه ۴۸ هزار نفر در تصادفات می‌بودیم.

با بیان اینکه خبرنگاران افسران اجرایی در کنار مأموران انتظامی هستند که در لبه جلویی نبرد در امر راهنمایی و رانندگی قرار دارند، گفت: حرکت انقلابی خبرنگاران در کاهش تلفات تصادفات انکار ناشدنی است.

وی با بیان اینکه وضعیت ما در سال‌های قبل آنچنان بود که پذیرفته بودیم هر ساله یک درصد به تلفات رانندگی‌مان افزوده شود، گفت: در سال 85 نزدیک به 28 هزار نفر در تلفات رانندگی جان خود را از دست می‌دادند.

رادان ادامه داد: اگر روند افزایشی تلفات رانندگی متوقف نمی‌شد، اکنون ما سالانه 48 هزار نفر کشته در حوادث رانندگی داشتیم.

وی تاکید کرد: این خیلی بد بود که ایران را با تعداد تلفات رانندگی‌اش بشناسند و نه با تمدن و فرهنگ آن.

جانشین فرمانده ناجا تلاش برای کاهش تعداد تلفات جاده‌ای را جهادی عنوان کرد که از سال 85 آغاز شده است.

وی در گزارشی از وضعیت کنونی تلفات جاده‌ای کشور، گفت: در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد تلفات رانندگی هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

رادان با بیان اینکه کاهش تعداد تلفات از 28 هزار نفر به 19 هزار نفر جای افتخار دارد، تاکید کرد: اما اینکه ما اکنون 19 هزار نفر سالانه در حوادث رانندگی کشته می‌دهیم، جای هیچگونه افتخاری ندارد.

جانشین فرمانده ناجا ضمن تشکر از دولت وقت و مجلس برای اصلاح قوانین گفت: متاسفانه قوانین ما در گذشته بازدارنده نبوده است به طوری که راننده متخلف عملا به افسر اجرایی رانندگی می‌گفت «مشق تو را زودتر بنویس، کار دارم می‌خواهم بروم».

رادان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های هنرمندان، گفت: امروز کمتر فیلمی وجود دارد که در آن سرنشینان کمربند ایمنی خود را نبندند.

سردار مؤمنی: هر سال به اندازه جمعیت یک شهردر تصادفات کشته می شوند


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با تأکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها در آموزش همگانی گفت: کاهش کشته‌های تصادفات میسر نمی‌شود مگر با کمک رسانه‌ها.

سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در دومین جشنواره رسانه ایمنی و فرهنگ ترافیک با بیان اینکه سالانه یک میلیون و 270 هزار نفر در جهان جان خود را در تصادفات از دست می‌دهند، گفت: این تعداد در کشور ما 19 هزار نفر است.

وی تاکید کرد: در دنیا به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 5/7 نفر، در آسیا بالای 10 نفر، در ایران 3/7 نفر و در اروپا 7/2 نفر کشته می‌شوند.

مؤمنی تاکید کرد: با توجه به افزایش 100 برابری مسافرت‌ها تعداد کشته‌ها در کشور کاهش یافته است، اما همین 19 هزار نفر هم معادل جمعیت یک شهر است و انگار در پایان یک سال یک شهر نابود می‌شود.

وی رویکرد اصلی راهنمایی و رانندگی را ارتقاء فرهنگ رانندگی در جامعه دانست و گفت: راهور تمرکز خود را در این مورد قرار می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی جهان امروز را بدون رسانه ممکن ندانست و تأکید کرد: بدون رسانه‌ها توسعه‌ای اتفاق نمی‌افتد و اگر آموزش همگانی از طریق رسانه‌ها نبود، کاهش کشته‌های تصادفات در کشور میسر نمی‌شد.وی در پایان تأکید کرد: اگر بخواهیم 19 هزار کشته در سال را کاهش دهیم باید بیشتر تلاش کنیم و از تجربیات گذشته استفاده کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار