کد خبر: 614726
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
از دهه هفتاد میلادی تاکنون دولت آمریکا هفده بار به تعطیلی کشیده شده است.
واحد مرکزی خبر: از دهه هفتاد میلادی تاکنون دولت آمریکا هفده بار به تعطیلی کشیده شده است.

 آنیا کُل خبرنگار کانال اول تلویزیون دولتی آلمان «آ.اِر.دِ» مستقر در تالار بورس فرانکفورت آلمان گزارش داد: پس از آنکه کنگره آمریکا نتوانست درخصوص افزایش سقف بدهی های حدود هفده هزار میلیارد دلاری دولت به اجماع برسد دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هفدهمین تعطیلی دولت وقت آمریکا را به نام خود ثبت کرد.

این وقفه مالی دولتی بدان معنا است که دولت آمریکا در اداره امور دولتی کشور دیگر پول بیشتری برای خرج کردن ندارد. در نتیجه ادارات تعطیل و کارمندان نیز به مرخصی اجباری فرستاده خواهند شد. از دهه هفتاد میلادی تا به امروز تاکنون هفده بار دولتهای وقت آمریکا بر اثر فقدان نقدینگی به تعطیلی کشیده شده اند.

طولانی ترین زمان تعطیلی دولتهای آمریکا بیست و یک روز و مربوط به سال 1996 در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون بوده است. این مدت تعطیلی در آن زمان چهارصد میلیون دلار برای دولت کلینتون هزینه دربرداشت.

آنیا کُل با اشاره به اینکه این مبلغ پول زیادی برای بروز یک مناقشه در آمریکا است، افزود: به هر تقدیر زمان همچنان به جلو حرکت می کند و کنگره آمریکا باید تا هفدهم اکتبر امسال در مورد افزایش مجدد سقف دیون دولت تصمیم بگیرد. البته این نخستین باری نیست که آمریکا در خطر ناتوانی در پرداخت تعهدات مالی اش بسر می برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار