کد خبر: 613972
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
هادی خناری نژاد، ملی پوش اعزامی به مسابقات جهانی بلژیک:
خناری نژاد و کیخا باوجود بی پولی راهی مسابقات جهانی شدند.
شیوا نوروزی

ملی پوشان ژیمناستیک ایران به مسابقات جهانی بلژیک اعزام شدند. هادی خناری نژاد و سعید کیخا دو ژیمناستی هستند که فدراسیون ژیمناستیک در اوج بی پولی آن ها را راهی شهرآنتورپ کرد.
طبق برنامه قرار بود سه ملی پوش در جهانی 2013 با حریفان مطرح خود رقابت کنند. کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل حساسیت رقابت ها را افزایش داده است. منتها آسیب دیدگی برنامه های تیم ملی را بهم ریخت. رضا فرنیا از همان ابتدا در اردوی های تمرینی حضورداشت. فرنیا در اردوی سمنان در حین تمرین و در یکی از فرودهایش رباط صلیبی اش پاره شد. همین مسئله موجب شد تا این ژیمناست مازندرانی از اعزام بازبماند. بدشانسی ها به همین جا ختم نشد. آسیب دیدگی قدیمی خناری نژاد دوباره سرباز کرده. کتف ملی پوش با تجربه ایران مصدوم است و مسئولان فدراسیون برای اعزام او نیز دچار تردید شده بودند. در شرایطی که او شاید نتواند در دارحلقه مسابقه دهد اما درویش زاده رئیس فدراسیون در نهایت تصمیم گرفت شانس حضور خناری نژاد در بلژیک را از او نگیرد. سعیدرضا کیخاه از تهران نیز در رشته خرک حلقه برای نتیجه هرچه بهتر تلاش می کند.   
مسابقات جهانی ژیمناستیک دوشنبه در بلژیک آغاز می شود و فینالیست‌های این رقابت‌ها جواز حضور در بازی‌های المپیک 2016 برزیل را کسب می‌کنند. هادی خناری نژاد پیش از سفر به بلژیک ابراز امیدواری کرد سهمیه المپیک ریو را به دست آورد.
کتفم نیاز به جراحی ندارد
آسیب دیدگی مهم ترین دغدغه ای است که هادی خناری نژاد این روزها با آن دست و پنجه نرم می کند. او امیدوار است در بلژیک مصدومیت آزارش ندهد: در شرایطی به بلژیک می روم که بیشتر مرکزم را روی مسابقات آسیایی 2014 گذاشته ام. چراکه مصدوم هستم. مسابقات جهانی سطح بالایی دارد و بهترین های دنیا به بلزیک می آیند. این دوره از مسابقات حکم سهمیه المپیک را دارد. البته سال 2014 و 2015 نیز مسابقاتی برای کسب سهمیه برگزار می شود. ملی پوش ژیمناستیک کشورمان به آسیب دیدگی اش اشاره کرد: در تمرین تبریز بالای کتفم دچار پارگی شد. بیش از 20 روز است که در دارحلقه تمرین نداشته ام. از طرفی پس از این اتفاق دیگر قرار نبود که اعزام شوم. ولی بعد از صحبتی که با آقای درویش زاده داشتم قرار بر این شد که در جهانی حاضر شوم. البته دستم به جراحی نیاز ندارد و با یکی دو ماه استراحت مشکلم حل می شود.
وی در پاسخ به این سوال که با این شرایط چه لزومی داشته به این مسابقات اعزم شوند گفت: اولین دلیلش این است که فدراسیون نمی خواست من از تمرینات دور نمانم. این در حالی است که تا قبل از مسابقات آسیایی اینچه اوون در هیچ رقابتی شرکت نمی کنیم. بعلاوه اینکه در این سال ها آنقدر برای ژیمناستیک ایران نتیجه گرفته ام که با این شرایط هم من را به مسابقات جهانی اعزام کنند( سه طلای جوانان آسیا، چهار طلای بازی های غرب آسیا، یک مدال طلای جام جهانی 2010، فینالیست بازی های آسیایی 2010 و فینالیست مسابقات جهانی 2012)
قوانین تغییر کرده
تغییر قوانین نکته دیگری است که خناری نژاد به آن اشاره کرد: قوانین تغییر کرده و مسابقات بلزیک هم با قوانین جدید برگزار می شود. این در صورتی است که ما هنوز در مسابقه ای که با این قوانین برگزار شود شرکت نکرده ایم. هرچند که مصدوم هستم اما اینکه در رقابت ها حاضر باشم و از نزدیک بازی ها را ببینم قطعا تاثیر بیشتری دارد. البته برایمن فرقی نمی کند قوانین جدید باشد یا قدیم. ورزشکاری که خوب تمرین کند با قوانین جدید هم سازگار می شود.
مربیان تصمیم می گیرند در کدام ماده مسابقه دهم
هادی خناری نژاد منتظر است تا ببیند می تواند در ماده تخصصی خودش یعنی دارحلقه شرکت کند یا نه: احتمالا در حرکات زمینی و خرک مسابقه می دهم. به خاطر آسیبی که دیده ام مربیان تصمیم می گیرند که در چه ماده ای شرکت کنم. این مسابقات به صورت انفرادی برگزار می شود نه تیمی. تمام تلاشم این است که به دارحلقه برسم چرا که در این ماده شانس فینالیست شدنمان زیاد است.
ژیمناست تیم ملی کشورمان به کسب یک سهمیه المپیک امید زیادی دارد: از ابتدا قرار بود تیم سه نفره اعزام شود، منتها فرنیا دچار پارگی رباط شد. از طرف دیگر اینکه کیخا حسابی روی فرم است و امیدوارم او به فینال برسد. در واقع فینالیست شدن هر یک از ما حکم مدال طلا را دارد. برای خودم نتیجه خوبی متصور نیستم ولی تمام امیدمان به کیخا است.
مشکل مالی داریم
به گفته خناری نژاد بی توجهی مسئولان به ژیمناستیک کاملا عادی است: مشکل مالی داریم، حقوق که نداریم، لیگ ها تعطیل شده و اصلا خبری از رسیدگی نیست. چند میلیارد خرج فوتبال می کنند آن وقت ببنید کجای فوتبال دنیا هستیم. فوتبالیست ها آنقدر قراردادهای بالایی می بندند که خودشان می توانند به فدراسیون فوتبال کمک کنند. در حالی که مسئولان اصلا نمی دانند در ایران ژیمناستیک داریم. نمی خواهیم به اردوها بیایند و به ما سر بزنند همین که مشکل مالی فدراسیون را حل کنند کافی است.   

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار