کد خبر: 613383
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان غربی :
سعید استوان پور

به گزارش خبرنگار ما سرهنگ جلیل وحیدی امروز در جلسه تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: تبیین دلایل پیروزی درجنگ تحمیلی وانتقال فرهنگ دفاع ازاهمیت ویژه ای برخوردار است که در این میان باید به نقش جنگ در صدور انقلاب اسلامی تاکید کرد که با تدابیر امام (ره) حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را به دشمن نسپرده ایم.

وی همچنین با اشاره به رویکرد جدید نسبت به برنامه‌های اعزامی راهیان نور به مناطق عملیاتی استان، خاطرنشان کرد: در طول تابستان45 هزار نفر از 19 استان مختلف کشور در قالب کاروان‌های راهیان نور برای بازدید از مناطق جنگی به این استان اعزام شدند که این امر تأثیر ویژه‌ای در شناساندن نقش حساس و موثر منطقه مرزی آذربایجان غربی در طول دوران دفاع مقدس داشته است.

وحیدی با بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: ما معتقدیم وجب به وجب استان آذربایجان غربی یادمان و محل تجلی راه و سیره شهداست اما بدلیل باور به لازم بودن زیرساخت ها در مناطق مختلف با لحاظ همین ویژگی یادمان های مختلف ساخته می شود بنابراین تا کنون 6 یادمان شاخص در نقاط مختلف استان ساخته شده است و این کار ادامه می یابد.

وی تصریح کرد: جنگ ایران و عراق جنگ دو کشور نبود بلکه جنگ باورهای اصیل اسلامی در مقابل کسی بود که به قطعنامه ها و موافقت های پیشین دو کشور پایبند نبوده و آنها را پاره می کرد.

وحیدی بر لزوم وحدت رویه در تبیین دلائل این پیروزی تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از علل بارز این پیروزی این است که در جریان نبرد هشت ساله نه تنها ذره‌ای از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد و خدشه‌ای به انقلاب اسلامی وارد نشد، بلکه خود سبب صدور انقلاب اسلامی به جهانیان شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی به برگزاری ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان اشاره کرد و افزود: نصب 33 بنر به مناسبت سی‌ و سومین سالگرد دفاع مقدس از جمله برنامه‌هایی است که در نظر داریم با مشارکت ارگان‌های دولتی در طول هفته دفاع مقدس در سطح شهر ارومیه به اجرا درآوریم.

این مقام مسئول از برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، اعزام نخبگان و اساتید به مناطق عملیاتی و برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی معلمان آمادگی دفاعی برای القای ضرورت آموزش این مهارت در میان دانش آموزان را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان اعلام کرد.

 وحیدی گفت: به طور کلی در آذربایجان غربی 600 برنامه در سطح استان آذربایجان غربی برگزار می شود که حدود سیصد مورد از این برنامه ها برای نخستین بار اجرا خواهد شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار