کد خبر: 612758
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
مدیر عامل سازمان عمران زاینده‌رود:
مدیرعامل سازمان عمران زاینده‌رود گفت : توسعه منطقه محروم چادگان از طريق اشتغال مناسب بدون آثار و عوارض زيست محيطي براي درياچه زاينده‌رود ، توسعه صنعت گردشگری و ایجاد فضاهای تفریحی با استفاده از اقليم ، زیرساخت های منطقه و فضای ساحلی دریاچه سد زاینده‌رود از اهداف نخست ايجاد اولين دهكده فرهنگي تفريحي به شمار می رود.

داریوش خرسندی افزود: سه منطقه دهکده اول، دهکده دوم و کمپینگ که مخاطبین آن سه گروه مالکین ویلاهای خصوصی، کارمندان و پرسنل ادارات و عموم مردم هستند، بعنوان نقاط هدف سازمان جهت توسعه گردشگری تعریف شده است.

وی تاکید کرد: منطقه چادگان به دليل وجود مناسبت‌هاي متعدد از جمله وجود درياچه سد زاينده‌رود، بهره‌مندي از شرايط اقليمي مناسب و نزديكي به شهر اصفهان بهترين گزينه براي ايجاد اولين مركز گردشگري در استان بوده است.

مدیرعامل سازمان عمران زاینده‌رود با بیان اینکه دهکده اول با 1200 واحد ویلایی در قاب 30 زون یا محله در حال حاضر مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد، دیگر هدف احداث این دهکده را ساماندهي گردشگري نظامند و قابل نظارت در يك محدوده با قوانين و مقررات در چهارچوب نظام و قوانين جمهوري اسلامي عنوان کرد.

وی ادامه داد: در دهکده اول؛ سرگرمی هایی همچون پارک بادی، کارتینگ، اسکله قایقرانی، پینت بال، سینمای 5‌بعدی، سالن سرپوشیده ورزشی و سایت خانواده با امکانات زمین های فوتبال، والیبال و تنیس در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر به مخاطبین طراحی شده است.

خرسندی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت هاي دهکده اول، سازمان عمران طراحی دهکده دوم به مساحت 630 هکتار در چهار زون A ، B ، C و D را در برنامه قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های زون B دهکده دوم با ظرفیت 380 واحد ویلایی در حال آماده سازي است، افزود: سازمان عمران زاینده‌رود آماده پذیرش علاقه مندان به سرمایه گذاری جهت تکمیل و بهره برداری از طرح ها در راستای توسعه صنعت گردشگری است.

مدیرعامل سازمان عمران زاینده‌رود در ادامه احداث شبکه فاضلاب شهرستان چادگان به طول 41 کیلومتر که تا کنون 30 کیلومتر آن یعنی حدود 72 درصد به انجام رسیده است و عملیات اجرایی بخش قابل ملاحظه ای از جاده دوبانده اصفهان – چادگان که بسیار پرتردد می باشد در حد ساب گرید را از جمله اقدامات سازمان عمران زاینده‌رود در شهرستان چادگان برشمرد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری برای استفاده از ظرفیت‌های بومی، محور برنامه‌های گردشگری استان اصفهان است و از هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش رونق و جذب گردشگر استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان عمران زاینده‌رود در راستای توسعه صنعت توریسم اقدام به شناسایی کلیه نقاط گردشگری در سطح استان نموده است، خاطر نشان کرد: در این راستا این سازمان با تمام شهرستان های استان مکاتبه کرده و فضاهای تفریحی و مستعد برای ایجاد دهکده های تفریحی در دیگر شهرستان ها در دست بررسی است.

خرسندی بیان داشت: در حال بررسي براي ايجاد دهكده بدون خودرو در مناطق مختلف از جمله سميرم مي باشيم.

گفتنی است دهکده زاینده‌رود در دو کیلومتری شهرستان چادگان و 120 کیلومتری شهر اصفهان واقع و سازمان عمران زاینده‌رود در سال 1368 براساس ماده 84 قانون شهرداری ها تشکیل شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار