کد خبر: 522063
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
بازار داغ شايعه تباني در ليگ يك و ليگ‌برتر
امسال نيز همانند سال‌هاي گذشته شاهد مطرح شدن بحث تباني و حواشي مخصوص به آن بوديم. تكليف تيم‌هاي صعودكننده به دسته برتر مشخص شده و دو هفته ديگر نيز تكليف ليگ‌برتر معين مي‌شود اما هنوز معلوم نيست اتهام‌هاي متعددي كه اخيراً در رسانه‌ها عنوان شده مي‌تواند سرنوشت ليگ را تغيير دهد يا نه. 

قصه شهرداري‌ها
در هفته آخر ليگ دسته اول، شهرداري تبريز صدرنشين ميهمان راهيان كرمانشاه بود و استقلال صنعتي خوزستان در خانه ميزباني فولاد يزد را بر عهده داشت. شكست دو بر يك خوزستاني‌ها و تساوي بدون گل راهيان و شهرداري حكم صعود تبريزي‌ها را به ليگ‌برتر امضا كرد. پس از اين اتفاق بود كه مسئولان استقلال صنعتي موضوع راه رفتن برخي بازيكنانشان را در زمين مطرح كردند. باقري‌نيا سرمربي اين تيم ضمن تأييد اين موضوع در گفت‌وگو با «مهر» اظهار داشت: «در بازي با فولاد يزد متوجه اين موضوع شديم. وقتي با بازيكنان صحبت كرديم چهار بازيكن گفتند از ابتداي بازي نمي‌توانستيم در زمين راه برويم. دو بازيكن ديگر هم گفتند نمي‌دانند چه اتفاقي برايشان افتاده است. ما اين موارد را به طور رسمي و مكتوب به مسئولان فوتبال اطلاع داده‌ايم. وقتي حرف مي‌زنيم آنها مي‌گويند مدارك ارائه دهيد در حالي كه فيلم بازي‌ گوياي همه چيز است.» 

اتفاق‌هاي غيرطبيعي به همين جا ختم نمي‌شود. طبق گفته مسئولان استقلال قبل از بازي اين تيم با راهيان كرمانشاه يك زن و يك مرد با مهاجم و دروازه‌بان تيم خوزستاني تماس مشكوك گرفته‌اند.
اين در حالي است كه پس از رسانه‌‌اي شدن اين موضوع مسئولان شهرداري بندرعباس نيز دست به افشاگري زدند. بندرنشينان مدعي‌اند در جدال رودرروي اين تيم با شهرداري تبريز كه به برتري يك بر صفر تيم تبريزي انجاميده تباني رخ داده است. اين بار هم گويا تماس‌هاي مشكوك با بازيكنان بندرعباسي برقرار شده تا دست به كم‌كاري بزنند. 

تباني در ليگ‌برتر
از ليگ آزادگان به ليگ‌برتر بياييم، جايي كه بيشتر توجهات متوجه برخي بازيكنان سپاهان و فولاد خوزستان است. شكست غيرمنتظره سپاهان در خانه مقابل داماش گيلان بر شك و شبهه‌ها افزود. خطاي هند مشكوك از سوي احسان حاج‌صفي از جمله اين اتفاقات است. به غير از اين بازيكنان چند حركت مشكوك ديگر نيز از سوي زردپوشان سرزده كه همگي به نفع استقلال تمام شده است. حال آنكه با شكست شاگردان كرانچار عملاً آبي‌پوشان در يك قدمي كسب جام قرار گرفته‌اند. 

همين مسئله جدال فولاد و استقلال در روز ۱۵ ارديبهشت را حساس‌تر از قبل كرده است. فولاد تيم چهارم جدول رده‌بندي در صورتي كه مقابل مهمان صدرنشينش، قهرماني استقلال را مسجل مي‌كند. در چنين شرايطي حسين ابن‌قاسم سرپرست فولاد از تماس‌هاي غيرحرفه‌اي برخي باشگاه‌ها با بازيكنان و سرمربي اين تيم خبر داده است: «وقتي مربي و بازيكني تا پايان فصل با ما قرارداد دارند چه معني داردكه با او مذاكره كنند؟ اين كار اصلاً حرفه‌اي نيست.» 

فركي سرمربي فولاد در گفت‌وگو با ايسنا خبر مذاكره با او و بازيكنانش را تلويحاً تأييد مي‌كند: «اميدوارم چنين ارتباطي شكل نگيرد. بهتر است با مذاكره كردن ذهنيت اشتباهي را كه چند وقت است شكل گرفته پرورش ندهند. بازي ما با استقلال خواسته يا ناخواسته حساسيت زيادي پيدا كرده است. مذاكره با بازيكنان حركت حرفه‌اي نيست. اگر اين مسئله رخ دهد روح ورزش به هم مي‌ريزد. اگر بگويم باشگاهي با من تماس نگرفته دروغ گفته‌ام، اما من به فولاد متعهد هستم و پاسخ هيچ كدام از باشگاه‌ها را نداده‌ام.» 

پرونده‌اي به دست كميته انضباطي نرسيده
به رغم شايعاتي كه در خصوص تباني در محافل خبري و فوتبالي مطرح مي‌شود، كميته انضباطي همانند هميشه منتظر است تا مدارك مستدلي به دستشان برسد. اسماعيل حسن‌زاده در مورد اعلام تباني در ليگ دسته اول گفت: «پرونده‌اي تحت عنوان تباني وجود ندارد و هيئت رسيدگي به اخلاق حرفه‌اي فوتبال به اين موارد رسيدگي مي‌كند. تاكنون هيچ پرونده‌اي به دست كميته انضباطي نرسيده است.» 

رئيس كميته انضباطي به حساسيت هفته‌هاي پاياني ليگ‌برتر نيز اشاره كرد: «با توجه به هفته‌هاي پاياني ليگ‌برتر و حساسيت بالايي كه وجود دارد ما ناظرين انضباطي ويژه‌اي را براي بازي‌ها در نظر گرفته‌ايم.» 

مدركي ارائه نشده
رئيس فدراسيون فوتبال نيز همسو با حسن‌زاده اتهام‌هاي مطرح شده را بدون ارائه دليل و مدرك بي‌اساس خواند. علي كفاشيان در واكنش به احتمال تباني در ليگ دسته اول گفت: «تاكنون هيچ سند و مدركي در اين مورد به فدراسيون ارائه نشده است. هر كسي در اين مورد مدركي دارد بايد آن را در اختيار فدراسيون قرار دهد تا بررسي‌هاي نهايي انجام شود.»
با اين تفاسير در اين فصل از رقابت‌ها نيز هيچكدام از اتهام‌هاي مطرح شده به طور جدي پيگيري نمي‌شوند چرا كه مدعيان يا مدارك كافي و مستدل در اختيار ندارند يا اينكه نمي‌خواهند با پيگيري اين اتهام‌ها آينده فوتبالي‌شان به خطر بيفتد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار