کد خبر: 464845
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۱
با توجه به اینکه دوم اردیبهشت سالرو تأسیس سپاه پاسداران به فرمان حضرت امام خمینی(ره) است، بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود در همین زمینه اطلاعیه ای صادر کرد.
نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به حق از بزرگترين سنگرهاي دفاع از ارزش‌هاي الهي نظام ما بوده و خواهد بود؛ امام خمینی(ره)
با شکوفایی انقلاب اسلامی و به بار نشستن درخت تنومند نهضت امام خمینی(ره) با همراهی ملت شریف ایران که از ظلم و ستم طاغوت و استثمارگری اجانب به ستوه آمده بودند، نهال نو ثمری به فرمان معمار کبیر انقلاب کاشته شد تا پاسداری از آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر عهده بگیرد.
این رسالت خطیر را سپاه پاسداران با مجاهدت فرزندان رشید و جان بر کف ایران زمین در هشت سال دفاع مقدس، آن چنان با صلابت به سرانجام رساند که مورد تحسین روح خدا قرار گرفت و در وصف آن فرمود: اگر سپاه نبود کشور نبود و در جایی دیگر خود آرزوی پوشیدن لباس سبز سپاه را می‌نماید و می‌فرماید: ای کاش من هم یک پاسدار بودم.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، در روز دوم ارديبهشت ۱۳۵۸و با دستور حضرت امام خميني (ره) تشكيل شد تا "نگهباني از انقلاب و دستاوردهاي آن و كوشش در راه تحقق آرمان‌هاي الهي و گسترش حاكميت قانون خدا در كنار تقويت توان دفاعي جمهوري اسلامي از راه همكاري با ديگر نيروهاي مسلح و آموزش نظامي" در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تبلوري شگرف يافته و نيروهايي كه برآمده از بطن انقلاب بودند، مردانه پا در ميدان‌هاي مبارزه و رشادت گذاشته و همت و اراده خود را هم در دوران ۸ساله جنگ تحميلي و هم در حفظ پايه‌هاي نظام پس از پايان دوران دفاع مقدس هزينه كنند.
همچنين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، جايگاهي ويژه در پيشگاه امام خامنه ای داشته و دارد و ايشان نيز اعتباري خاص براي اين نهاد انقلابي قائل هستند، ايشان در يكي از بيانات گوهربارشان در خصوص اين ارگان نظامي مي‌فرمايند: سپاه پاسداران نور چشم و عضو اصلي انقلاب است چرا كه از بطن انقلاب روييده، رشد كرده و رو به كمال است.
امروز نيز سپاه همانند گذشته آماده، هوشيار و بالنده گوش به فرمان رهبر در صحنه حضور دارد و همواره از اركان نظام مقدس جمهوري اسلامي و مردم شريف ايران حراست و پاسداري خواهند نمود.
بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سپاه شاهرود ضمن تبریک سی و سومین سالروز تاسیس سپاه پاسداران به پیشگاه ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و ملت قدرشناس ایران اسلامی، حضور پویا و سرنوشت ساز سپاه در عرصۀ نقش آفرینی در برخورد با ضد انقلاب و همراهی با دیگر قوای مسلح در طول هشت سال دفاع مقدس و همچنین تلاش و مجاهدت در دوران سازندگی و مشارکت در اجرای ده ها پروژۀ عظیم ملی در خدمت رسانی به مردم را تابلو و نمادی حیرت انگیز از کار آمدی و کارایی فرزندان معنوی ملت و میراث داران شهیدان و امام شهدا(ره) می داند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار