کد خبر: 388678
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۷
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر متعادل سازی عرضه و تقاضا در بازار مسکن کشور، گفت: با توجه به روند کاهشی نرخ تورم دلیلی برای افزایش وام خرید مسکن وجود ندارد.
اصغر ابوالسنی در گفتگو با مهر در خصوص افزایش وام خرید مسکن گفت: عرضه و تقاضای مسکن باید متعادل حرکت کند، این در حالی است که دولت اجرای طرح مسکن مهر را نیز در دستور کار دارد.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اظهارامیدواری نسبت به اینکه امسال دولت رکورد ساخت یک میلیون واحد مسکونی را بزند، گفت: علاوه بر موارد مذکور وامهای ساخت مسکن نیز پرداخت می شود.
وی ادامه داد: برای افزایش یا عدم افزایش وام خرید مسکن 18 میلیون تومانی بانک مسکن باید به تورم توجه داشت و با تحلیل آن بر روی وامهای خرید مسکن تصمیم گیری کرد.
ابوالحسنی بیان کرد: وام مسکن فقط وام خرید را شامل نمی شود، بلکه عمده وامهای مسکن وام های ساخت است، لذا نمی توان سیاست کلی و کلان برای وام خرید مسکن و اینکه باید افزایش یابد یا خیر تعبیه کرد.
وی گفت: باید با متعادل سازی عرضه و تقاضا در صورتیکه نرخ تورم افزایش یابد، رقم وام خرید مسکن نیز افزایش یابد، اما اگر تورم رو به کاهش باشد، حتی می تواند وام آن کاهش یابد، بنابراین دلیلی برای افزایش وام خرید مسکن وجود ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار