کد خبر: 106374
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۱
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که بر اساس مطالعات صورت گرفته از سوی شهرداری تهران تغییر ساعت ادارت و مدارس 12 درصد در ترافیک صبحگاهی و 5/12 درصد در عصر بر ترافیک تهران تاثیرگذار است.
سرهنگ پریزاد با اشاره به این که این طرح مربوط به شهرداری تهران است افزود: کمیته فنی شورای عالی ترافیک نیز این طرح را تصویب کرد اما اجرای آن نیاز به هماهنگی داشت.
این اظهارات در حالی از سوی سرهنگ پریزاد مطرح می شود که بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور قرار بود طرح تغییر ساعت کاری در تهران از دوم آبان ماه سال جاری به مدت یکماه به صورت آزمایشی اجرا شود اما طی روزهای گذشته و در جریان جلسه هیئت دولت و با اعلام آماده نبودن مجموعه آموزش و پرورش اجرای این طرح یکماه به تعویق افتاد.
سرهنگ پریزاد خاطرنشان کرد: بیشتر سازمانها، ارگانها و نهادها برای اجرای این طرح نیاز به هماهنگی داشتند و از شورای عالی ترافیک دو هفته برای اجرای طرح وقت خواستند اما این به معنی تعطیلی طرح تغییر ساعت ادارات و مدارس نیست بلکه این طرح به طور قطع اجرا می شود.
بر اساس این مصوبه که حاصل چندین سال پیگیریهای شهرداری تهران و در نهایت توافق میان دولت و شهرداری است، ساعت کار مراکز نظامی و صنعتی به تشخیص ارگانهای مربوطه 6 تا 6:30 آغاز و بین ساعت 13 تا 13:30 برای گروههای نظامی و 14 تا 14:30 برای گروههای صنعتی پایان می‌یابد. ساعت کار بانکها از ساعت 7 تا 15، ساعت کار ادارات دولتی 7:30 تا 15:30، ساعت آغاز به کار مدارس و دانشگاهها 8 تا 8:30 و ساعت پایان کار 13 تا 15 خواهد بود. همچنین ساعت کار صنوف نیز از ساعت 9:30 تا 16 تعیین شده است.
همچنین ساعت آغاز به کار مدارس ابتدایی در ساعت 8:30 صبح و دانشگاهها و دبیرستانها نیز در ساعت 8 تعیین شده است تا کودکان دوره‌های ابتدایی زمان بیشتری را برای استراحت داشته باشند.
این مقام مسئول در راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر این که شورای عالی ترافیک برای هماهنگی بیشتر این طرح را تنها یکماه به تعویق انداخت گفت: در مهرماه 20 تا 25 درصد بر حجم ترافیک تهران افزوده شده و دو میلیون بر تعداد سفرها اضافه شده است.
سرهنگ پریزاد بیان داشت: از اول مهرماه در صبح و عصر دو ساعت پیک ترافیک داشتیم اما با اجرای این طرح این ترافیک به 3 ساعت و 30 دقیقه توزیع می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار