ساواکِ سریال‌های تلویزیونی خنده‌دار است
شرط‌‌های عزت‌شاهی برای ساخت سریال داستان زندگی‌اش
من حتی نمی‌خواستم کتاب خاطراتم را بنویسم تا اینکه دیدم برخی به دروغ از خود قهرمان‌‌‌هایی ساخته بودند که پرونده‌ها و تاریخ خلاف آن را بیان می‌کرد. بعد از واکنش‌‌های بنده نیز برخی کتاب‌‌های پر از غلو خود را از بازار جمع کرده و نسخه جدیدی را نگاشتند.
فیلم عبوس، تلخ و نفروش؛ اجتماعی نیست
گفت‌وگو با رضا مقصودی کارگردان فيلم سينمايي «خجالت نکش»
برخی از تحلیلگران معتقدند فیلم‌های اجتماعی به دلیل درونمایه‌هایی که دارند، آثاری عبوس، تلخ و به اصطلاح نفروش هستند. این باوری نادرست است که نزد این عده جا افتاده است.
دوست دارم گاهی حرف‌هایم را بلند و صریح بگویم
گفت‌وگو با «مصطفی‌کیایی»کارگردان فيلم سينمايي «چهارراه‌استانبول»
هرفیلمی ساخته‌ام احساس کرده‌ام در آن مقطع زمانی بهترین تصمیم برای تولید بوده است. معتقدم که «چهارراه استانبول» هم بهترین تصمیم در آن مقطع بوده است.
انتقاد رضا بهرامی نسبت به اقدام داوران جشن بازیگر:
رضا بهرامی می‌گوید با اینکه عضو خانه تئاتر است و درخواست بررسی نمایشش را داشته است؛ اما داوران جشن بازیگر اثر او را ندیده‌اند. او معتقد است حذف بخش جوان این جایزه به کمرنگ‌شدن امیدها منجر شده است.
گفت‌وگو با داوود قهردار، مولف مجموعه تصویری سینماهای تهران
داوود قهردار از عکاسان باسابقه کشور است که چند سالی است تمام زمان خود را برای جمع‌آوری و عکاسی یک مجموعه نفیس از سینماهای تهران گذاشته و حالا کار او رو به اتمام است.
گفت‌وگو با عبدا... علیخانی از سینماداران قدیم کشور
علیخانی در 70 سالگی در مقابل ما نشسته و صحبت می‌کند، اما سر‌زنده است و با نشاط! او از سال 47 وارد سینما شده و همه قدیمی‌های سینما او را به‌عنوان کلیددار ارباب جمشید می‌شناسند چون از قدیم جزء اولین کسانی بوده که درشرکت فیلمسازی‌شان را باز می‌کرده است.
در سال‌های اخیر توزیع سالن‌های سینمایی در تهران تغییر یافته است و سینماهای مرکز شهر متروکه شده‌اند. حدود ۲۰ سینما که مالکیت اکثر آنها برای بخش‌های مختلف دولتی است یک ظرفیت مهم تجاری و فرهنگی را بر باد داده‌اند.
نگاهی به فیلم‌های اخیر «کاترین بیگلو»
بیگلو در فیلم هایش عدالت را نشانه می‌گیرد و می‌خواهد بگوید که در جنگ و خشونت تفاوت و تمایزی میان قربانی و عامل خشونت نیست و در واقع هر دو به یک میزان آسیب می‌بینند. چه این خشونت در حوادث دیترویت باشد، چه در جنگ عراق و یا ...
ایرج راد معتقد است که اقدام سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر کسر درصدی از قراردادهای هنرمندان بابت بیمه، ظلم به هنرمندان است.
ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: اگر دست من باشد، می گویم هیچ فیلمساز داستانی حق فیلمسازی ندارد؛ مگر اینکه از حوزه مستند عبور کند. چراکه تاثیر بسیاری بر نگاه فیلمساز دارد و بر جامعه هم تاثیرگذار است.‌
۶