گفت‌وگوی «جوان» با کارشناس اقتصادی
موضوع مصرف شخصی بالا و الگو‌های درست مصرف نکردن بنزین در بسیاری از کشور‌ها از جمله کشور ما چالش مهمی است. سناریوی فعلی که در آن مصرف بنزین از حد انتظار فراتر می‌رود، اغلب با استفاده بیش از حد از یارانه‌های انرژی و سهمیه‌بندی ارزان بنزین از سوی مصرف‌کنندگان بالا در بخش‌های مرفه جامعه تشدید می‌شود. 
کارشناس انرژی در گفتگو با «جوان» تشریح کرد
سهیل محمودیان، کارشناس انرژی در گفتگو با «جوان» در رابطه با نقش صنعت خودروسازی کشور در ناترازی بنزین گفت: صنعت خودروسازی ایران نقشی محوری در افزایش مصرف بنزین در کشور داشته است.
«جوان» الزامات استفاده از CNG را به عنوان سوخت جایگزین بررسی می‌کند
دنیا در حال فاصله گرفتن از سوخت‌های فسیلی و حرکت به سمت انرژی‌های پاک است. ما هم باید همین روند را در پیش بگیریم. باید روی مسئله ناترازی بنزین از طریق توسعه سبد سوختی کشور و اضافه شدن برق و گاز به سبد سوختی اقدام کنیم که در این راستا تجربه خوبی نیز در زمینه تبدیل خودرو‌های بنزینی به خودرو‌های دوگانه سوز نیز داشتیم
«جوان» راهکار‌های حل معضل ناترازی بنزین را بررسی می‌کند
سیدکریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: برای خودرو‌های تولیدشده در کشور که کیفیت پایینی دارند، باید سوخت جایگزین تعریف شود، به این شکل که همه این خودرو‌های با مصرف سرانه بنزین بالا، به جای بنزین، سوخت دوم جایگزین بنزین نظیر CNG یا LPG دریافت کنند
کارشناس اقتصادی در گفتگو با «جوان»:
جمشید عدالتیان، کارشناس اقتصادی در گفتگو با «جوان» در مورد این موضوع که امسال حدود ۶/ ۰ میلیارد دلار برای واردات بنزین هزینه کرده‌ایم و سال آینده به ۱۰۰ همت بیشتر سرمایه‌گذاری در این زمینه نیاز داریم، تصریح کرد: این آمار و ارقام قابل توجه است و لزوم رسیدگی به موضوع ناترازی بنزین را در کشور نشان می‌دهد. 
«جوان» اجرای نادرست طرح عرضه بنزین «فردی» در کیش را بررسی می‌کند
کارشناس انرژی: طرح عرضه بنزین فردی در جزیره کیش به هدف اصابت نکرد و مصرف را در این منطقه بالا برد، اما به این معنی نیست که پیشنهاد اولیه، درست نبوده بلکه انتخاب منطقه توریستی کیش برای اجرای آزمایشی طرح اشتباه بوده است
موضوع ناترازی بنزین در ایران مشکلی پیچیده و قابل توجه است که نیاز به توجه و اقدام فوری دارد. اتکای شدید کشور به واردات بنزین در بلندمدت پایدار نیست و تهدیدی برای منابع ارزی و امنیت انرژی کشور است. یکی از راه‌حل‌های رفع این ناترازی، تولید خودرو‌های دوگانه‌سوز از سوی خودروسازان ایرانی است. با ایجاد انگیزه برای تولید و استفاده از خودرو‌های دوگانه‌سوز که می‌توانند با بنزین و CNG کار کنند، کشور می‌تواند اتکای خود را به بنزین وارداتی کاهش دهد و امنیت انرژی خود را بهبود بخشد. 
رئیس کمیسیون «امور داخلی کشور و شوراها»‌ی مجلس در گفتگو با «جوان»:
رئیس کمیسیون «امور داخلی کشور و شوراها»‌ی مجلس شورای اسلامی معتقد است: مدیریت مصرف بنزین یک ضرورت است و اصلاح کیفیت خودرو‌ها در این زمینه از اولویت بالایی برخوردار است.
رهبر معظم انقلاب ایران روز گذشته در دیدار با فعالان حوزه تولید کشور، بر استفاده از توان بخش خصوصی در جهت حل ناترازی‌های بخش انرژی تأکید کردند؛ موضوع مهمی که در زمینه توسعه برنامه‌ریزی بدون نیاز به بودجه دولت و توسعه مبتنی بر سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و ورود نقدینگی به این بخش در برنامه هفتم توسعه مصوب شده است.
بسیاری راهکار را در استفاده از خودرو‌های برقی و هیبریدی می‌دانند. به زعم آنان، دنیا به طرف استفاده از خودرو‌های با سوخت‌های جایگزین به جای سوخت فسیلی در حرکت است. آنان اعتقاد دارند، ما نیاز به جهش در صنعت خودروسازی کشور داریم تا به استاندارد‌های جهانی در میزان مصرف و امنیت خودرو‌ها برسیم. 
۲